Geen update beschikbaar voor Galaxy S2??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skipmeister

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Goedemorgen beste,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een Samsung Galaxy S2 waar android 2.3.4 op draait. Ik wil nu mijn android versie via KIES updaten maar het programma zegt daar dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is en dat ik de laatste versie heb draaien. Ik heb ook geprobeerd om mijn telefoon via de Instellingen --> Over het toestel --> Software update te updaten maar ook daar geeft hij aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar is.

Kan iemand mij hiermee helpen? ik vind het behoorlijk irritant want ik wil mijn telefoon gewoon up-to-date hebben. Ik heb overigens een abbo bij Vodafone.

Alvast bedankt!

Mag ik vernemen waarom je er (blijkbaar) van overtuigd bent dat Samsung momenteel updates heeft die verder gaan dan android 2.3.4 voor je toestel??

EDIT: Die vraag is zojuist al beantwoord door crash, zie ik.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Iemand die ik ken heeft ook de SGS2 en ook vodafone, zij heeft echter al wel de update naar 2.3.5....

Hoi,

Ik zou met deze even wachten aangezien deze maand de 4.0 vrij komt voor de galaxy s2 zou gisteren al maar nog even wachten zit er ook op te wachten.

Dat is in principe ook de achterliggende gedachte ik ben op de hoogte dat 4.0 eraan komt maar als ik nu al niet kan updaten naar 2.3.5 dan ga ik er van uit dan het ook niet naar 4.0 kan. Ik wil dus z.s.m. dit probleem hebben opgelost zodat ik, als 4.0 uitgerold wordt, ik deze direct kan downloaden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb jij de laatste versie van Kies?
Ik ben nl met mijn vorige telefoon,een S1 tegen hetzelfde probleem opgelopen,en kon pas de nieuwste firmware vinden met de toen meest recente Kies software...

Heb jij de laatste versie van Kies?
Ik ben nl met mijn vorige telefoon,een S1 tegen hetzelfde probleem opgelopen,en kon pas de nieuwste firmware vinden met de toen meest recente Kies software...

Ja. Ook al verschillende keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zonder enig resultaat. Telefoon maakt ook fatsoenlijk verbinding met KIES.

Is jouw toestel geroot of loopt het nog op originele firmware?
Als ie geroot is,of een custom ROM ligt het wss daaraan dat je niet kan updaten.......
Indien nog origineel,best eens contact opnemen met Vodafone....

Mijn toestel is nog helemaal orgineel, niet geroot dus en orginiele firmware. Ook niet in het buitenland gekocht maar gewoon bij The Phone House om de hoek. Ik ga dus maar eens contact opnemen met Vodafone. Het antwoord wat ik van hun krijg zal ik hier posten.

Mijn Galaxy S2 heeft versie 2.3.6 draaien vai Kies. Misschien komt dat inderdaad omdat je de nieuwste versie van Kies moet hebben.

Kies weer eens opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes. Het rare is dat mijn broertje zojuist ook heeft geprobeerd om een update te installeren en dat ging allemaal vlekkeloos via de WIFI. Intussen contact opgenomen met Vodafone en nu maar afwachten op het antwoord.

ik heb precies hetzelfde probleem!

mijn toestel wil ook niet naar 2.3.5 updaten, laat staan naar 4.0..
mijn vraag is dus ook of je misschien al een oplossing hebt kunnen vinden?
groet,
Rick

Nee ik heb nog steeds geen oplossing en ook nog steeds geen antwoord van Vodafone. Als ik a.s. vrijdag tijd heb ga ik langs de winkel waar ik hem gekocht heb en mogen zij het voor mij oplossen. Mocht ik een antwoord krijgen dan zal ik die hier posten.

Vanochtend eindelijk een antwoord gekregen op mijn vraag die ik bij Vodafone neergelegd heb.

16-03-2012 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan een vraag m.b.t. de update van uw telefoon.

Allereerst onze excuses voor onze late reactie op uw e-mail. Omdat het drukker is dan verwacht, is het ons niet gelukt om uw e-mail op tijd te beantwoorden.

De update waar u het over heeft komt voorlopig niet binnen op uw telefoon als deze branded is.
Als Samsung de update uitbrengt komt deze eerst bij ons binnen en worden er nog aanpassingen aan gemaakt voordat deze voor u beschikbaar is.
Zodra deze beschikbaar is zal ik of een van mijn collega's dit op het forum plaatsen.
http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/bd-p/newdevicesupdates

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan