jouitmelle
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 apr 2005
Ben momenteel bezig met het installeren van een nieuwe harde schijf aangezin de vorige het begeven heeft.
De harde schijf is geplaatst op het einde van de IDE-kabel en jumper staat dus op slave, in het eerste deel van de IDE-kabel zit de CD-Rom.
Ik start de PC op met een opstartdiskette van Win98, wil een FDISK uitvoeren, maar krijg de melding ‘geen vaste schijf aanwezig’, ik kan ook onmogelijk naar de c prompt gaan.
Heb het ook al eens geprobeerd met een andere opstartdiskette maar het probleem blijft hetzelfde. Weet je hoe ik dit kan oplossen?
In MS windows 98 Startup menu heb ik keuze 3 genomen = For systems with an IDE/atapi CD or DVD (Default)
Dan komt volgende tekst:
This driver is provided by Oak technologies Inc
OTI-91x ATAPI CD-ROM device driver, Rev D91XV352
Copyright Ok technologie
Device name: Micron
No drives found, aborting installation
Device driver not found: ‘Micron’
No valid CDROM device drivers selected
( ik heb ook de driver van de cd-rom proberen installeren maar die vraagt naar een MSCDEX.EXE file)
Snap het nie, dacht dat dit piece of cake ging zijn maar blijkbaar nie ;-(
De harde schijf is geplaatst op het einde van de IDE-kabel en jumper staat dus op slave, in het eerste deel van de IDE-kabel zit de CD-Rom.
Ik start de PC op met een opstartdiskette van Win98, wil een FDISK uitvoeren, maar krijg de melding ‘geen vaste schijf aanwezig’, ik kan ook onmogelijk naar de c prompt gaan.
Heb het ook al eens geprobeerd met een andere opstartdiskette maar het probleem blijft hetzelfde. Weet je hoe ik dit kan oplossen?
In MS windows 98 Startup menu heb ik keuze 3 genomen = For systems with an IDE/atapi CD or DVD (Default)
Dan komt volgende tekst:
This driver is provided by Oak technologies Inc
OTI-91x ATAPI CD-ROM device driver, Rev D91XV352
Copyright Ok technologie
Device name: Micron
No drives found, aborting installation
Device driver not found: ‘Micron’
No valid CDROM device drivers selected
( ik heb ook de driver van de cd-rom proberen installeren maar die vraagt naar een MSCDEX.EXE file)
Snap het nie, dacht dat dit piece of cake ging zijn maar blijkbaar nie ;-(