Geen vaste schijfstations bij installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik had een mooie laptop, helaas ging deze kapot en moest ik 565 euro voor reparatie betalen.
Ik dacht: bekijk het maar, ben zelf gaan knutselen en op de een of andere manier heb ik hem weer netjes aan het werk gekregen :D

maar nu: ik heb inmiddels een mooie desktop pc met windows vista. omdat ik ook nog om wil gaan met windows XP, wil ik dit op mijn laptop zetten.

Echter zodra ik de installatie wil beginnen door op enter te drukken komt er iets te staan wat erop neerkomt dat hij mijn vaste schijven niet herkent. het zijn er 2 (van 120 GB)

Nu las ik iets dat ik RAID uit moet schakelen in de BIOS, maar in de BIOS kan ik verder niks meer terugvinden over enige harde schijf, behalve een diagnose over de schijven. (wat 80 min duurt dus nog niet aan begonnen)

het gekke is alleen dat ik windows vista ook heb getest en deze wel installeert (deze ziet de schijven ook)

het zal dus iets moeten liggen aan mijn SATA drivers, naar men zegt. maar ik heb geen idee hoe ik hierachter kom en waar te downloaden.
Enige hulp wordt zeer gewaardeerd

Druk direct na het opstarten van je laptop op [esc]. daarna op [F10] BIOS Setup, kies [System configuration]. daarna [Device Configuration], en zet dan je 'SATA Device Mode' op IDE. Sla je instellingen op en het werkt...

Dat is het grappige ervan, dat heb ik niet:

PhoenixBIOS Setup Utility

System Configuration

opties:
Language --> English (US)
Sata Native Support --> Enabled
Button Sound --> Enabled
CPU C4 Function --> Enabled
Boot Options

opties in boot options:
F10 and F12 Delay (sec) --> 10
CD-ROM Boot --> Enabled