Tha Slayer
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jul 2008
- Berichten
- 53
Hallo,
Onlangs zijn wij overgestapt van kpn(internet plus bellen) naar ziggo( alles in een plus). Er was een gratis monteur, die alles voor ons netjes heeft geinstaleerd. Internet en TV werkten meteen goed. En omdat wij ons eigen nummer wouden behouden, moesten we even wachten met telefoon gelijk van ziggo.
Binnen 10 dagen zouden wij niet meer via kpn kunnen bellen (geen kiestoon meer), en dan moesten wij het stekkertje van de experiabox in ons nieuwe modem pluggen.
Vandaag hadden wij een eigenaardig iets: Wel een kiestoon, maar elke keer dat wij belden, kregen wij de toon dat het nummer in gesprek was. Als wij gebeld werden, ging de telefoon bij de beller wel over. Maar bij ons niet, telefoon gaf geen kick.
Wij dus denkend dat mischien het nu de juiste tijd was om stekkertje in te pluggen in nieuw modem. Nu helemaal geen kiestoon meer. Nog wel elke keer dat als wij gebeld werden, bij de beller gaat telefoon wel over, bij ons niet.
Wij naar ziggo bellen en die zei dat wij nu al aangesloten moesten zijn op telefonie van ziggo en dat modem actief was. Alle lichtjes branden goed. Toen zeiden ze dat we de telefoon eens rechtsreeks in het modem moesten doen om te kijken of wij dan een kiestoon kregen. Wij hebben alleen geen idee hoe je dat moet doen? Mijn vader belde, hij was al een beetje gestresst ( hij wou eerst al niet overstappen om al deze heisa te voorkomen) , hij heeft boos de telefoon opgehangen.
Maar nu is mijn vraag, wat doen wij verkeerd? Of ligt dit probleem bij ziggo? En als wij de telefoon rechtstreeks op modem aansluiten, hoe doen wij dat? Ik ben een leek in dit gebied, en alle hulp is welkom!
Jelle
Onlangs zijn wij overgestapt van kpn(internet plus bellen) naar ziggo( alles in een plus). Er was een gratis monteur, die alles voor ons netjes heeft geinstaleerd. Internet en TV werkten meteen goed. En omdat wij ons eigen nummer wouden behouden, moesten we even wachten met telefoon gelijk van ziggo.
Binnen 10 dagen zouden wij niet meer via kpn kunnen bellen (geen kiestoon meer), en dan moesten wij het stekkertje van de experiabox in ons nieuwe modem pluggen.
Vandaag hadden wij een eigenaardig iets: Wel een kiestoon, maar elke keer dat wij belden, kregen wij de toon dat het nummer in gesprek was. Als wij gebeld werden, ging de telefoon bij de beller wel over. Maar bij ons niet, telefoon gaf geen kick.
Wij dus denkend dat mischien het nu de juiste tijd was om stekkertje in te pluggen in nieuw modem. Nu helemaal geen kiestoon meer. Nog wel elke keer dat als wij gebeld werden, bij de beller gaat telefoon wel over, bij ons niet.
Wij naar ziggo bellen en die zei dat wij nu al aangesloten moesten zijn op telefonie van ziggo en dat modem actief was. Alle lichtjes branden goed. Toen zeiden ze dat we de telefoon eens rechtsreeks in het modem moesten doen om te kijken of wij dan een kiestoon kregen. Wij hebben alleen geen idee hoe je dat moet doen? Mijn vader belde, hij was al een beetje gestresst ( hij wou eerst al niet overstappen om al deze heisa te voorkomen) , hij heeft boos de telefoon opgehangen.
Maar nu is mijn vraag, wat doen wij verkeerd? Of ligt dit probleem bij ziggo? En als wij de telefoon rechtstreeks op modem aansluiten, hoe doen wij dat? Ik ben een leek in dit gebied, en alle hulp is welkom!
Jelle