Geen vaste telefoon meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Slayer

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Berichten
53
Hallo,

Onlangs zijn wij overgestapt van kpn(internet plus bellen) naar ziggo( alles in een plus). Er was een gratis monteur, die alles voor ons netjes heeft geinstaleerd. Internet en TV werkten meteen goed. En omdat wij ons eigen nummer wouden behouden, moesten we even wachten met telefoon gelijk van ziggo.

Binnen 10 dagen zouden wij niet meer via kpn kunnen bellen (geen kiestoon meer), en dan moesten wij het stekkertje van de experiabox in ons nieuwe modem pluggen.

Vandaag hadden wij een eigenaardig iets: Wel een kiestoon, maar elke keer dat wij belden, kregen wij de toon dat het nummer in gesprek was. Als wij gebeld werden, ging de telefoon bij de beller wel over. Maar bij ons niet, telefoon gaf geen kick.
Wij dus denkend dat mischien het nu de juiste tijd was om stekkertje in te pluggen in nieuw modem. Nu helemaal geen kiestoon meer. Nog wel elke keer dat als wij gebeld werden, bij de beller gaat telefoon wel over, bij ons niet.

Wij naar ziggo bellen en die zei dat wij nu al aangesloten moesten zijn op telefonie van ziggo en dat modem actief was. Alle lichtjes branden goed. Toen zeiden ze dat we de telefoon eens rechtsreeks in het modem moesten doen om te kijken of wij dan een kiestoon kregen. Wij hebben alleen geen idee hoe je dat moet doen? Mijn vader belde, hij was al een beetje gestresst ( hij wou eerst al niet overstappen om al deze heisa te voorkomen) , hij heeft boos de telefoon opgehangen.

Maar nu is mijn vraag, wat doen wij verkeerd? Of ligt dit probleem bij ziggo? En als wij de telefoon rechtstreeks op modem aansluiten, hoe doen wij dat? Ik ben een leek in dit gebied, en alle hulp is welkom!


Jelle
 
Ik denk dat de helpdesk bedoeld: sluit de telefoon niet aan via een stekkerdoos in de kamer, maar op de modem.

Meestal zit bij nieuwe telefoons de standaard grote 4-pins stekker, in die 4-pins stekker zit meestal een klein stekkertje geplugd. dat is een RJ-12 en die past direct op de uitgang van de telefonie modem. Indien je alleen nog zo'n grote 4-pins stekker hebt is het wat moeilijker testen.

in dat geval goed kijken of je kamer-verbinding niet omgeprikt moet worden naar de nieuwe modem.
 
Ik heb idd zo'n 4 pins stekker. Maar stel je voor dat ik goede kabeltje heb. Waar zou ik dat dan in modem in moeten pluggen, want ik moet dat stekkertje van kpnmodem, in de ingang (vanziggo modem) voip 1 doen. Maar in wat voor ingang moet ik dan de telefoon inpluggen?
 
https://static.ziggo.nl/images/handleiding-arris-modem_tcm14-5713.pdf

Hier staat het modem in wat jullie hebben als het goed is.

De tekening laat duidelijk zien waar jij je telefoon op moet aansluiten, telefoon 1 is buitenste gaatje.

Als het dan nog niet lukt dan bel je ziggo, en vraag je of de monteur terug kan komen(zonder kosten uiteraard) omdat het niet werkt.

Maar ik denk dat als je de tekening ziet het wel begrijpt wat je moet doen.
 
https://static.ziggo.nl/images/handleiding-arris-modem_tcm14-5713.pdf

Hier staat het modem in wat jullie hebben als het goed is.

De tekening laat duidelijk zien waar jij je telefoon op moet aansluiten, telefoon 1 is buitenste gaatje.

Als het dan nog niet lukt dan bel je ziggo, en vraag je of de monteur terug kan komen(zonder kosten uiteraard) omdat het niet werkt.

Maar ik denk dat als je de tekening ziet het wel begrijpt wat je moet doen.

Dit is niet het modem dat wij hebben gekregen, wij hebben een modem van het merk Ubee(?)
Maar telefoon direct in voip1 aansluiten werkt ook niet.

ik ben wat verward. in principe is er geen enkele verbinding meer tussen KPN en je ziggo apparatuur nodig.

de telefoon kan direct op het modem van ziggo, geheel los van KPN. KPN modem moet ook niet verbonden worden met ziggo.

http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOM...e4_A4_v1.0.pdf

zie stap 3 van dit document

Het linkje dat je had bijgevoegd doet het niet, maar er is ook geen verbinding meer met kpn modem. We hebben het telefoonkabeltje wat eerst in het kpn modem zat, aangesloten op ziggomodem.
 
1.Als ziggo je telefoonnummer heeft overgenomen dan werkt de KPN niet meer.

2.De meeste mensen hebben een BASIS kpn lijn (18 euro ofzo), terwijl je genoeg hebt aan een BUDGET lijn (9 euro dacht ik)

Ga naar de primafoon winkel en vraag aan hun of de lijn nog werkt, antwoord moet zijn , NEE werkt niet.
Zo ja , dan is de lijn nog niet geporteerd door ziggo.

Vraag daar meteen welke abbo je daar had of bekijk je oude rekening van de KPN en of dat in zijn geheel is overgenomen door ziggo.
Zo ja, dan moet je dus regelen dat het een BUGDET lijn wordt van 9 euro, vraag is of zij dat nog kunnen doen.

Je kunt dit ook allemaal aan ziggo vragen, monteur is geweest maar heeft zijn werk niet goed gedaan omdat niets werkt.

Ik ben altijd goed geholpen door ziggo, maar het hangt af van de medewerker denk ik.

Als je ziggo belt, vraag dan naar RUBEN LAHUERTA en desnoods vertel je erbij dat je de naam hebt gekregen van iemand omdat die erg goed is geholpen door hem.
 
Ik denk niet dat het aan kpn ligt. Maar even voor de duidelijkheid, wij hebben het abbonement alles in één plus van ziggo. Dus ook telefonie van ziggo. Bij ziggo zeiden ze dat we vanaf gister al via ziggo moesten kunnen bellen.

Maar zou het aan onze eigen bekabeling/instellingen kunnen liggen? Of is het zeer waarschijnlijk verkeerd aangesloten door de monteur?
 
Ik zeg ook niet dat het bij de KPN ligt, ik zeg alleen wat de ervaringen zijn van de meeste mensen die bij KPN hebben gezeten.
Ziggo zal jou niet gaan vertellen dat je aan een BUDGET lijn genoeg hebt.
Vraag is dus of je nu 9 of 18 euro per maand blijft betalen als je dat al betaald hebt bij de KPN, ik wijs daar alleen maar op.

wat je ermee doet is voor jou. :) gelukkig maar.

Als ik jou verhaal zo lees dan zou alles gewoon moeten werken, en dat is niet het geval en dus kom ik tot de conclusie dat de monteur zijn werk niet goed heeft gedaan, want anders had het wel gewerkt.

Nog vreemder is het dat als je belt zij op afstand kunnen zien of alles wel goed werkt.

Ik heb zelf ook dat UBEE modem en heb nog geen problemen ondervonden.

Toch blijf ik erbij dat als je naar de primafoon gaat meteen weet of er problemen zijn met je lijn, of hij bestaat nog of hij is al overgenomen door ziggo.
De primafoon hoeft alleen maar in te loggen op je adres om dit te kunnen zien.
Dan heb je wel zekerheid, en je kunt het zelfs uitleggen aan hun dat je telefoon gedeelte niet werkt en dat je daarom hier bent.

Met deze info kun je dan weer naar ziggo, en eis vriendelijk dat de gratis monteur terug komt om alles goed werkend te krijgen.
Hou ze tot vriend.
 
We hebben gebeld naar Ziggo, en we konden niet tot een oplossing via de telefoon komen.

Maar wonderbaarlijk, een 10 minuten na belletje, doet onze vaste telefoon het weer! Waarschijnlijk een instelling die ze waren vergeten?

Maar telefoon doet het in ieder geval weer!

Iedereen bedankt voor zijn hulp!
 
Mooi is dat,

veel plezier met bellen dan maar.

Zet je deze op opgelost dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan