geen vasteschijfstations

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcbouman

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Ik heb een Deel Dimension en die geeft een blauw scherm met non bootable disk melding.
Ik heb via XP installatie diskette getracht op te tarten maar na de keuze r van recovery geeft hij aan geen vasteschijfstations! Ik vrees dat ik een crash heb en heb dell gebeld die liet mij cmos kapje verwijderen en er weer in zetten, maar probleem is gebleven.
Ben ik nu al mijn data kwijt? Is hier een oplossing voor of ie hij echt onrepareerbaar gecrashed?
Marc

Heb je toevallig een Sata schijf ? Zo ja probeer eens de drivers op een diskette te zetten en als ik me zo even niet vergis moet je bij de installatie op f6 drukken om je harde schijf te installeren

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je reactie. Hoe zet ik de drivers op een cd, downloaden via internet en branden? Als ik dan installeer ben ik dan wel mijn data kwijt of niet?

Dank voor je reactie. Hoe zet ik de drivers op een cd, downloaden via internet en branden? Als ik dan installeer ben ik dan wel mijn data kwijt of niet?

MEESTAL staat op de site van het bedrijf waar de schijf van is ( dus merk ) daar staat meestal een bestand op dat je moet downloaden . Als het goed is installeer je dat programma dan en vraagt hij vanzelf om een diskette.

Wanneer je dit hebt gedaan raak je geen data kwijt behalve als je aangeeft dat hij xp ofzo op een partitie moet installeren waar al je data op staat.

Dat is 2x.:shocked:

Maare, een driverdisk, is een flop. met de drivers voor de SATA controller, kijk even op je laptop cd, of haal de drivers op bij de fabrikant daarvan.

Ik heb een dell drivers and utilities diskette, staat de driver daar op? Kan ik die bij setup installeren?

Kijk eens in de manual van je Dell, daar zal het vast wel in staan, hoe je zo'n driverflop moet brouwselen.

Inmiddels ghostwriter 2003 er op losgelaten. Iemand heeft mij hiermee gehlopen. De harde schijf is inderdaad stuk, maar de data lijkt ie ervan af te kunnen trekken en wordt ingelezen in een externe harddisk van 250 GB. Daarna kan ik waarschijnlijk alle bestanden weer lezen. Dat betekent dan geen hoge kosten voor data recovery bedrijven, wel een nieuwe HD, maar dat is goed te doen. Afwachten maar, vannacht om 12 uur weet ik of het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan