Geen veilige modus en dus geen windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Berichten
837
Sinds vandaag strat de pc niet meer goed op.

Ik start de pc en dan zie ik het logo van xp en meteen daarachteraan zie ik in een hondertste van een seconde een blauw scherm en dan start de pc weer opnieuw op.

Dan maar in veilige modus proberen.
Ik kies voor de optie Veilige Modus.
Ik krijg een heleboel zinnen te zien en dan onderin een soort van melding dat ie iets wil laden, dat zie ik twee keer , maar als ik het laat gaan dat start de pc weer vanzelf opnieuw op, en als ik bij die 2 medlingen op de ESC knop druk dan start ie ook opnieuw op.

Ik kom dus niet in de veilige modus.

Opstarten van de cdrom gedaan en dan op R drukken en dan FIXBOOT gedaan, deze optie werkt ook niet.

En nu weet ik het dus niet meer.

De pc is gewoon afgesloten gisternavond dus geen rare dingen gebeurt ofzo.

Wie weet er evt. nog meer opties om de boel te herstellen.
Systeemherstel via de cdrom is er niet omdat ik geen diskette heb.
 
meschein iets met je harde schijf aan de hand? andere harde schijf erin zetten en kijke of het dan doet
 
dus je komt ook niet in windows zelf

heb je onlangs nog niewe hardware geinstalleerd
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de avond ervoor bezig geweest met bewerken van video met MemoriesOnTv.
De pc is op de normale manier afgesloten, de volgende avond de pc aangezet en kan niet meer opstarten.

Wat heb ik in de tussentijd gedaan.
Van bootdisk.com xpquick.exe gedownload, omdat daar een boot.ini op staat die wordt gebruikt om op te kunnen starten in plaats van de boot.ini van windows zelf.
Maar ook dan kan ie niet opstarten.

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is kijken of de schijf zichtbaar is vanaf een externe schijf ofzo, want dan kan ik die gaan scannen.
Maar de pc staat nu ff niet meer hier [verhuizing] moet dus wachten totdat ik er weer bij kan.
 
kijk inderdaad of je hem op die manier kan benaderen en scannen

en laat het ons weten als je verder kunt gaan met dit probleem

mvg Bas
 
Is goed, maar het kan wel even duren hoor.
Misschien pas na het weekend.

EDIT:

Probleem is zo goed als opgelost.

CD van xp erin gedaan en je krijgt dan een optie of je drukt op F2 voor systeemherstel [werkt niet]
en de optie R = herstellen.
In die optie heb ik een aantal keren FIXBOOT en FIXMBR gedaan, en nu start de pc weer op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan