Geen veilige modus op LCD TFT scherm, wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik wil in de velige modus opstarten van Windows XP Pro sp2, maar mijn nieuwe LCD TFT monitor geeft pas beeld als Windows opstart, hoe kan ik dat aanpassen?

Ja kan via Start > Uitvoeren >type "Msconfig" > tabblad Boot.ini de optie "Safe Boot" aanvinken, dan zal de computer bij de volgende opstart in veilige modus komen.

De computer kan wel in de veilige modus komen als het LCD TFT scherm het opstartscherm weer wilt geven.

De vraag alleen hoe dat moet.

Na het bios-scherm of F8, F2 of F10 drukken. ligt eraan wat voor pc je hebt

Na het bios-scherm of F8, F2 of F10 drukken. ligt eraan wat voor pc je hebt

Soms moet je ook nog eens 10 minuten wachten eer de PC doorstart. Je ziet het zwarte scherm met een knipperende cursor en maar wachten, wachten.

Geplaatst door wajang

Soms moet je ook nog eens 10 minuten wachten eer de PC doorstart. Je ziet het zwarte scherm met een knipperende cursor en maar wachten, wachten.
Of bent elke keer net te laat...

Ik denk dat iedereen het niet helemaal begrijpt of ik leg het niet helemaal goed uit natuurlijk. :D

Ik heb hiervoor een normale monitor gehad, maar ben over gestapt op een LCD TFT scherm.

Dat scherm gaat pas aan als die een Windows scherm van de computer krijgt aangeboden waar door als ik op F8 druk wel de computer naar de keuze mogelijkheid van o.a. de velige modus gaat, maar ik dat niet kan zien.

Op de oude normale monitor zag ik alle opstartgegevens voorbij vliegen, maar met de nieuwe is dat er niet meer bij.

Het lijkt mij een monitor probleem, maar het zou kunnen dat ik misschien het signaal anders moet aanbieden van uit de computer via een bepaalde instelling, maar weet dat niet zeker en als dat zo is ook niet hoe.

Heeft niemand anders daar last van (gehad) bij een overschakeling van een normale monitor naar een LCD TFT scherm?

Mijn moederbordt is een:

Asus CUSL2-C (6 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM)

Laatst bewerkt:
Als je de computer opstart en je wilt naar veilige modus, ga dan regelmatig je F8 toets indrukken , dan kom je vanzelf in dat keuze menu

Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt.

Als ik naar het keuze menu via F8 ga en ik geen beeld via het LCD TFT scherm krijg, wat dan?

Geplaatst door Miauw
Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt.

Als ik naar het keuze menu via F8 ga en ik geen beeld via het LCD TFT scherm krijg, wat dan?
Ik begrijp je heel goed zelfs, dus doe wat ik zeg en wacht tot je scherm opkomt, dan ben je jij veiligemodes.

En anders heel veel SUCCES!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan