Geen venstertje bij aansluiten extern apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
409
Als ik een externe HDD of USB-stick aansluit op mijn computer, verschijnt er geen venstertje (meer).
Het dialoogvenstertje met de titel "Automatisch afspelen" waarin o.a. staat of je de mappen en bestanden wilt openen!
Het venstertje verschijnt ook niet als ik een schijfje in de drive stop.

HDD, stick en schijfje zijn zichtbaar in de Verkenner en van daaruit is alles gewoon te openen. Wat dat betreft is er niets aan de hand.

Wat moet ik instellen, om weer het dialoogvenstertje te krijgen?
 
Dit kun je heel makkelijk oplossen:
Gewoon je exteren harde schijf aansluiten en naar windows verkenner gaan,rechts klikken op je schijf en dan automatisch afspelen openen dan klik je op meer opties voor automatisch afspelen in het configuratiescherm weergeven(onderaan) en dan zet je een vinkje voor automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken als hiet nog geen vinkje voor staat
 
Als ik rechts klik, dan staat er echter geen "Automatisch afspelen" bij.
In het Configuratiescherm staat wel "Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken" aangevinkt!
 
Hoi,
Belangrijk: maak eerst een handmatig systeemherstelpunt, geef het de naam register o.i.d.,
ga in het register (run>regedit>enter) op zoek naar de volgende sleutel: HKEY_CURRENT-USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers. Selecteer die sleutel en controleer of in het rechterdeelvenster de subsleutel "DisableAutoplay" aanwezig is en of hij momenteel de dword-waarde 1 heeft.
Ik heb het even uitgetest (bij mij is de autoplay uitgeschakeld) toen ik automatisch afspelen aanvinkte was die sleutel (na een refresh) verdwenen.
In het Configuratiescherm staat wel "Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken" aangevinkt!
Heb je onderaan al eens op "standaardwaarden herstellen" geklikt?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het inmiddels opgelost door in het register een bepaalde waarde aan te passen.
Ik kwam daarop via Google > Nucia, en vond daar:

De functie AutoRun of AutoPlay werkt niet!
Als je een CD/DVD in de Cd-speler/Brander stopt dan zou die automatisch af moeten spelen, maar soms is die functie plotseling verdwenen!
De oorzaak is meestal niet te achterhalen, maar is vaak het gevolg van een nieuw geïnstalleerd programma, dat betrekking heeft op de Cd-speler.
Het verwijderen van zo'n programma en een systeemherstel naar een eerdere datum kan dan een oplossing bieden, maar vaak ook niet!

Microsoft biedt een oplossing:
Let op! Het gebruik van de register-editor kan ernstige problemen veroorzaken, eventuele schade aan het systeem is dan ook voor eigen risico!
Voor de zekerheid maken we eerst een back-up van de sleutel die je gaat bewerken:
Ga naar Start, Uitvoeren en type regedit [Enter]
Blader naar de registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom
Markeer de sleutel en kies uit het rolmenu Bestand, Exporteren
Kies een locatie en geef het bestand een naam, bijv. Cd-rom of Autoplay
Klik op Opslaan

Mocht een of ander fout gaan, dan kun je met een dubbelklik op het bestand de oude waarden herstellen. Dit geldt alleen voor de betreffende sleutel, andere handelingen worden hiermee niet ongedaan gemaakt!

In het rechtse venster staan een aantal gegevens (sleutels). De waarde Autorun is voor jou van belang. Als de waarde voor Autorun gelijk is aan 1 hoef je niets te veranderen, als de waarde 0 is dan klik je met de rechtermuisknop op Autorun en kiest Wijzigen. Type 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
Als de waarde al 1 was dan doe je het volgende:
Blader naar de registersubsleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer en klik erop.
Bekijk de waarde van het item NoDriveTypeAutoRun. Als deze waarde gelijk is aan 0xb5, is de functie AutoRun voor cd-rom's uitgeschakeld.
Klik met de rechtermuisknop op NoDriveTypeAutoRun
Klik op Wijzigen
Type 91 in het vak Waardegegevens
Als je de functie AutoRun wilt inschakelen klik je op Wijzigen, typ 91 in het vak Waardegegevens, selecteer Hexadecimaal en klik op OK.

Sluit de Register-editor af.
Als alles goed is gegaan dan zal de CD-Speler weer alle opties voor het automatisch afspelen weergeven!

Bron: http://support.microsoft.com/kb/330135


Voor mij was het onderste deel van toepassing!
Na de waarde in 91 te hebben veranderd, is alles weer in orde.

Allemaal bedankt voor het reageren en tot een volgende keer.
 
Het artikel op Nucia ging juist over W7, dat kwam dus goed uit!

Ik kreeg bovendien nog een extra bevestiging doordat bij alle accounts, behalve bij die van mij, de waarde op 91 stond in het register.
Ik dacht, dit kan niet missen. Wijzigen maar!

Als je het artikel leest op Nucia denk je dat je hiermee alleen CD/DVD-spelers/branders weer op automatisch afspelen kunt zetten.
Maar het blijkt dat dit ook van toepassing is op externe apparaten.
Wonderlijk, maar waar!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan