geen verbinding 2003 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

jemama

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Berichten
115
Geachte...

ik heb een windows 2003 server , hier in had ik hem een ip gegeven ,
maar die kan bij mij thuis niet draaien omdat er een andere server opzit,
maar nu vraagt het om activatiecode via internet, en heb dus geen verbinding
vraag:
hoe los ik dit op
hoe geef ik de server een andere ip zonder in de server te zitten
hoe kan ik de activatie vermijden
of anders

mvg

alvast bedankt
 
Ik snap je vraag niet, maar misschien klopt het volgende:
1. Je hebt een W2003 server ingericht op een ander netwerk dan bij jou thuis.
2. Je heb die W2003 server verplaatst naar je thuisnetwerk, maar daar werkt het ip-adres niet, want de ip-reeks op je thuisnetwerk is anders dan op de plek waar je de server ingericht had (zie 1.)
3. Nu moet er geactiveerd worden, maar je server heeft geen werkende Internet-verbinding.

Als het goed is moet je in ieder geval nog in Veilige modus kunnen inloggen op de W2003 server. Sluit dus muis + toetsenbord + beeldscherm aan aan de W2003 server, zet de server aan, druk (direct na het BIOS scherm) herhaaldelijk op F8 functietoets en kies Veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Zet in de tcp/ip instellingen een ip-adres dat in je thuis netwerk zeker niet gebruikt wordt.
Stel als voorbeeld dat je router 192.168.1.1 heeft, de pc's ip-adressen krijgen vanaf 192.168.1.100, dan is keuze 192.168.1.199 een veilige keus om in te stellen op je server.
Zet ook het ip-adres van je router in het Standaardgateway vakje.
Afhankelijk of je op de W2003 server ook DNS draait zou je ook het DNS server gedeelte moeten veranderen naar het ip-adres van de server. Als het goed is weet je nog wel hoe je dat in 1. had ingesteld; je moet dat dan alleen ombouwen naar de nieuwe netwerk-situatie bij jou thuis.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn server een ip gegeven , maar ik weet de ip niet meer hoe kan ik hier dan toch achterkomen
 
Toetsenbord + muis + toetsenbord aansluiten, server aanzetten en erop inloggen.
Dan:
Start -> Uitvoeren (of Run) -> cmd /k ipconfig
Wijzigen via de Eigenschappen van de netwerkkaart in Netwerkverbindingen en dan dubbelklikken op Internet-procotol (TCP/IP):
Start -> Uitvoeren (of Run) -> ncpa.cpl


Succes,

Tijs.
 
kon ik niet eens inkomen, nieuw probleem

heb hem opnieuw geïnstalleerd (windows 2003sbs) , heb geen verbinding met netwerk
ipconfig geeft niets weer
hij geeft zelfs niet aan dat er een netwerk kabel is aangesloten, kabel werkt wel op andere pc
drivers geprobeerd, werktte niet :

het gaat hier om een asus barebonep4-p5n9300

weet iemand een oplossing voor dit probleem , of wat is het probleem
 
Laatst bewerkt:
Zoals je ziet ontbreekt de driver voor de Ethernet-controller (oftewel de netwerkkaart).
Het is een Realtek RTL8111C
Die driver kun je waarschijnlijk ook bij Realtek halen, maar bij Asus (Download knopje) staat die hier

Succes,

Tijs.
 
@jemama: Ben je er nog uitgekomen? Graag terugmelding.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan