geen verbinding als router ertussenzit...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeFORCE123

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
hoi allemaal,
ik heb net een draadloze router overgekocht. Het signaal werkt alvast, mijn laptop herkent hem, maar het lukt maar niet om inbelverbinding te maken met het internet met mijn thuiscomputer. (als ik dus verbind met het draadloze netwerk staat er bij de status op mijn laptop: "alleen lokaal")
Ik heb alles goed gedaan denk ik:
- Van mijn ADSL-modem naar de WAN-ingang van de router
- Van één van de ingangen van de router naar de PC (dus eigenlijk een "tussenstuk" tussen mijn PC en mijn modem)
--> dan probeer ik verbinding te maken op mijn PC, zoals ik dat altijd doe (Skynet, breedbandverbinding) maar hij blijft steken bij "Verbinding maken met WAN-minipoort", waardoor ik dus met geen enkele aangesloten computer op het internet kan surfen.

GRAAG UW HULP, ik ben wanhopig!:confused:
(ik heb ook al alles geprobeerd met firewall in/uit, of crosskabels)

Geen netwerk? hier oplossing

Hi als je een oplossing wilt voor een netwerk probleem kijk op http://netwerk.portforward.nl/
Hier staat alles in het nederlands of kijk op http://www.portforward.nl
gr :thumb:
hoi allemaal,
ik heb net een draadloze router overgekocht. Het signaal werkt alvast, mijn laptop herkent hem, maar het lukt maar niet om inbelverbinding te maken met het internet met mijn thuiscomputer. (als ik dus verbind met het draadloze netwerk staat er bij de status op mijn laptop: "alleen lokaal")
Ik heb alles goed gedaan denk ik:
- Van mijn ADSL-modem naar de WAN-ingang van de router
- Van één van de ingangen van de router naar de PC (dus eigenlijk een "tussenstuk" tussen mijn PC en mijn modem)
--> dan probeer ik verbinding te maken op mijn PC, zoals ik dat altijd doe (Skynet, breedbandverbinding) maar hij blijft steken bij "Verbinding maken met WAN-minipoort", waardoor ik dus met geen enkele aangesloten computer op het internet kan surfen.

GRAAG UW HULP, ik ben wanhopig!:confused:
(ik heb ook al alles geprobeerd met firewall in/uit, of crosskabels)

Even stap voor stap, Vanaf af het begin.
Je hebt een laptop en een thuispc.

Krijgt je thuispc uberhaupt een IP-adres van je router?

Hoe controleer ik of mijn pc een IP-adres krijgt van mijn router? Is dat gewoon de standaardgateway? Daar staat alvast niets...
Het zou trouwens inderdaad aan het feit kunnen liggen dat mijn router de pc niet herkent, maar ik vind nergens de software voor mijn router. Ik kreeg hem namelijk van een vriend, maar die zei dat software/drivers/firmware niet nodig waren... Mijn router is een U.S.Robotics 8054.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je even terug naar het begin moet. Een router zorgt ervoor dat je met 1 internetabonnement met meerdere computers het internet op kan.

Waar je vroeger dus op je pc een verbinding opzette met het internet, moet je dat nu op je router doen!

Daarna kan je met je computers verbinding maken via het netwerk, die je dan weer doorstuurt naar het internet. Hier hoef je dus geen internetverbinding aan te maken. Als je bijvoorbeeld dan je mail instelt moet je ook opgeven "via lan-verbinding".

Wellicht dat dit meer succes oplevert.

Succes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan