Geen verbinding draadloos internet met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

verwaay

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Hallo

ik heb afgelopen vrijdag een laptop gekocht (Acer) met Vista Home Premium. Tevens heb ik direct een router gekocht (Sitecom WL-160) om thuis draadloos te internetten. De router is goed aangesloten want de laptop herkent m en op de normale pc heb ik ook gewoon internet. Maar mijn laptop kan geen verbinding maken met de router, op school heb ik dit probleem niet. Volgens mij heeft het te maken met dat ik ergens in moet stellen dat ik ook draadloos wil internetten. Heeft iemand enig idee? ik word er gek van. Indien je n oplossing hebt, vertel het ajb stap voor stap....want zoveel verstand heb ik niet van draadloos internet

Alvast erg bedankt,

groeten mark

trouwens ik heb een ADSL-lite van Orange

nog ff over mn vraag hierboven. Als ik probeer verbinding te maken, dan geeft hij aan dat het niet lukt vanwege een time out of een gebruikershandeling!

wie de oplossing heeft, ben ik echt enorm dankbaar!!!

groeten mark

[modedit]Als je nog iets toe te voegen hebt, dan graag de "aanpassen" knop gebruiken[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je hier iets aan?
Of hier? Vista is net even iets anders dus dat wordt even zoeken naar de instellingen ben ik bang.

upgraden firmware

Hallo Mark,ik had hetzelfde probleem met dezelfde router maar ik kan nu wel draadloos internetten.Bij mij heeft het geholpen door de router firmware te downloaden van sitecom en deze in de router te upgraden en het werkt.Probeer ´t misschien lukt ´t jou ook.
Veel succes,

peemo:

Hallo

ik heb afgelopen vrijdag een laptop gekocht (Acer) met Vista Home Premium. Tevens heb ik direct een router gekocht (Sitecom WL-160) om thuis draadloos te internetten. De router is goed aangesloten want de laptop herkent m en op de normale pc heb ik ook gewoon internet. Maar mijn laptop kan geen verbinding maken met de router, op school heb ik dit probleem niet. Volgens mij heeft het te maken met dat ik ergens in moet stellen dat ik ook draadloos wil internetten. Heeft iemand enig idee? ik word er gek van. Indien je n oplossing hebt, vertel het ajb stap voor stap....want zoveel verstand heb ik niet van draadloos internet

Alvast erg bedankt,

groeten mark

trouwens ik heb een ADSL-lite van Orange

nog ff over mn vraag hierboven. Als ik probeer verbinding te maken, dan geeft hij aan dat het niet lukt vanwege een time out of een gebruikershandeling!

wie de oplossing heeft, ben ik echt enorm dankbaar!!!

groeten mark

[modedit]Als je nog iets toe te voegen hebt, dan graag de "aanpassen" knop gebruiken[/edit]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb vorige week vrijdag ook een ACER laptop gekocht met windows VISTA basic. En als ik verbinding wil maken word er ook gezegd dat dat niet kan ivm een time out of een gebruikershandeling. Het probleem is echter dat ik hier net ben komen wonen. De router is niet van mij en er maken nog 3 andere mensen gebruik van dit internet. We hebben hier ADSL van KPN via een speedtouch modem en ik heb nog nergens firmware hierboor kunnen vinden. Weet iemand waar dut staat en als mijn huisgenoten geen win VISTA hebben, kunnen zij dan nog wel gebruik maken van internet nadat ik de firmware geupdate heb?

alvast bedankt.

gr. Laguna

ik heb exac hetzelfde probleem. Ik heb Vista Basic Home en een Acer laptop.
Foutmelding die ik krijg:

de verbinding is verbroken,
dit kan komen door een time-out of een gebruikershandeling.

Alle instellingen kloppen, ook de wpa2 key, want deze werkt op een xp laptop gewoon wel.

Wie o wie kan mij helpen? Ik heb de website van Acer en microsoft al doorzocht.

Bedankt!

problemen met draadloos internet vista - draadloos

Hey hey,

Ik werk bij KPN en heb bnij de paginas van de helpdesk gezien dat windows vista niet compatibel is met WPA beveiliging. |k heb nu een WEP beveiliging ingesteld en nu werkt mijn internet perfect.

Succes ermee!

vr gr Laguna

Hey hey,

Ik werk bij KPN en heb bnij de paginas van de helpdesk gezien dat windows vista niet compatibel is met WPA beveiliging. |k heb nu een WEP beveiliging ingesteld en nu werkt mijn internet perfect.

Succes ermee!

vr gr Laguna

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord:rolleyes:

ik had deze microsoft pagina ook al gelezen.
Ik krijg de foutmelding: 'draadloze verificatie mislukt, omdat er een time-out is opgetreden'

Hier wordt ook een soortgelijk probleem aangegeven.
Is het dan toch een Vista probleem?

Deze topic is alweer een tijdje oud, maar ik probeer het toch even.

Hoe is een en ander nou opgelost? Ik heb sinds gisteren een nwe Acer laptop met Vista Home premium erop. Maar ik kan dus ook niet draadloos internetten op de KPN Experia Box. Ik lees zoveel verschillende berichten en oplossingen op internet, maar niets lijkt daarvan voor mij te helpen.

Dit is trouwens de eerste site waar ik de melding die ik heb ook specifiek vind.

Hij geeft de melding:

de verbinding is verbroken,dit kan komen door een time-out of een gebruikershandeling

Ik heb alle instellingen gecontroleerd op zowel de laptop als op de router: WPA2 ingesteld, mac filters geprobeerd, maar niets heeft geholpen.

Mijn xp laptop heeft trouwens geen problemen.

Draadloos internet

Hallo, ik heb net een nieuwe HP laptop. Hij heeft windows vista home edition erop zitten. Mijn vader heeft in huis een draadloos netwerk gebeuren zitten. Hij heeft zelf windows XP maar hij vertelde mij het wachtwoord van de router, ik dus proberen, zegt ie dat het wachtwoord niet klopt. Mijn vader heeft toen ge probeerd op ze eigen laptop om in te loggenn op het netwerk en dat lukte gewoon. We hebben uit einderlijk gewoon een kabeltje omhoog getrokken maar heb toch liever draadloos internet. Als ik bij iemand anders ben dan is het soms niet beveiligd, dan werkt het ook gewoon. en ook is toen ik bij iemand anders was had ze internet wel beveiligd, ik het wachtwoord ingevoerd en dat werkte ook gewoon, waarom bij mij thuis nou niet! het merk van de router is Belkin en het model staat er niet op. Heb al geprobeerd er in te komen met WEP zoals iemand al zei die bij de KPN werkte maar werkte ook niet omdat me verteld werd door me pc dat het wachtwoord uit 5 hoofdletters moest bestaan en nog veel meer. Dat werkte dus niet. Weet iemand welke ik WEL moet selecteren of moet ik het helaas maar doen met een kabeltje..

Nou ik ben er achter, het ligt dus toch gewoon aan de kpn Experia Box.:mad:

Op een andere locatie met @home kabelmodem een netgear router met wpa beveiliging werkt alles prima. :thumb:

Nou ik ben er achter, het ligt dus toch gewoon aan de kpn Experia Box.:mad:

Op een andere locatie met @home kabelmodem een netgear router met wpa beveiliging werkt alles prima. :thumb:

Ik had zelf ook eerder problemen met de aansluiting op de Experia Box. KPN heeft standaard de wireless functie daar uit staan. Ik wilde hem aanzetten. KPN gebeld en er werd mij doodleuk verteld dat ze dat ze wireless niet willen aanmoedigen omdat de meeste mensen niet weten hoe ze Wireless voldoende moeten beveiligen. Ik verteld dat ik dat zeker wel wist en om het wachtwoord gevraagd dat benodigd was hiervoor. Dat bleek in de documentatie van de box te staan. Wireless aangezet, alle instellingen secure gemaakt en sindsdien gaat het prima via dat ding. Wellicht staan bij jou ook alle settings wel goed maar is de wireless setting disabeled?

Hallo, ik heb net een nieuwe HP laptop. Hij heeft windows vista home edition erop zitten. Mijn vader heeft in huis een draadloos netwerk gebeuren zitten. Hij heeft zelf windows XP maar hij vertelde mij het wachtwoord van de router, ik dus proberen, zegt ie dat het wachtwoord niet klopt. Mijn vader heeft toen ge probeerd op ze eigen laptop om in te loggenn op het netwerk en dat lukte gewoon. We hebben uit einderlijk gewoon een kabeltje omhoog getrokken maar heb toch liever draadloos internet. Als ik bij iemand anders ben dan is het soms niet beveiligd, dan werkt het ook gewoon. en ook is toen ik bij iemand anders was had ze internet wel beveiligd, ik het wachtwoord ingevoerd en dat werkte ook gewoon, waarom bij mij thuis nou niet! het merk van de router is Belkin en het model staat er niet op. Heb al geprobeerd er in te komen met WEP zoals iemand al zei die bij de KPN werkte maar werkte ook niet omdat me verteld werd door me pc dat het wachtwoord uit 5 hoofdletters moest bestaan en nog veel meer. Dat werkte dus niet. Weet iemand welke ik WEL moet selecteren of moet ik het helaas maar doen met een kabeltje..

Over welk wachtwoord heb je het hier? Bedoel je de netwerk key die de encryptie met WEP of WPA mogelijk maakt? Normaliter kun je daar namelijk allerlei tekens invullen. Zelf heb ik een zin als netwerk key voor WPA2 encryptie (WEP is niet echt veilig). Een wachtwoord voor de router zelf is weer iets anders en als je die invult als netwerk key gaat het inderdaad niet lukken.

Zelfde probleem HELP

Ook ik heb de experia box en krijg het maar niet voor elkaar.:o

Hij geeft telkens aan (bij het proberen van verbinding maken) Draadloze verificatie is mislukt omdat er een time-out is opgetreden.

Ik heb alles zitten doorlezen hier maar echt een oplossing zit er niet bij? Wellicht inmiddels al iets meer bekend.

alvast bedankt voor de reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan