geen verbinding draadloze netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

s949841

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Beste mensen,

Net een nieuwe draadloze netwerkkaart gekocht die geen verbinding kan maken met de router. Laptop deed het in 1 x goed. Voorheen een andere draadloze netwerkkaart gehad en die werkte ook al niet bij mijn desktop dus het ligt ws. aan mijn desktop.

De volgende dingen heb ik gedaan:
- pc enkele keren opnieuw opgestart
- router opnieuw opgestart
- geen conflict bij netwerkkaart volgens apparaatbeheer
- ja drivers geinstalleerd
- goed aangedrukt, licht van de router brandt
- correcte netwerksleutel ingevoerd
- firewall pc uitgeschakeld

pc zegt niet dat hij geen verbinding kan maken maar stopt na een minuutje zonder melding te maken.

wat kan het zijn?, probleem ligt bij de desktop (omdat voorgaande netwerkkaart ook al niet werkte)

Heb je MAC-filtering soms aan staan in je router?

Ps, je vraag één keer stellen is meestal voldoende...

Laatst bewerkt:
je zegt correcte netwerksleutel ingevoerd. betekent dit dat je wel je draadloze netwerk ziet als je scanned?

je zegt correcte netwerksleutel ingevoerd. betekent dit dat je wel je draadloze netwerk ziet als je scanned?

Mijn draadloze netwerk wordt idd gevonden (net als die van de buren). Ik heb een ADSL abonnement van KPN met een experia box. De laptop wordt weergegeven wanneer ik ingelogd ben op het netwerk en ook de desktop wanneer aangesloten. Ook worden enkele poorten weergegeven waar geen apparaten op zijn aangesloten, kan ik daar iets mee??

Hoi,

En wat krijg je te zien onderin de windows taakbalk? Zie je daar een icoontje met de draadloze verbinding. Wat is de status die wordt weergegeven? Enkel lokale verbinding? Beperkte verbindingsmogelijkheden? Niets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan