Geen verbinding externe host Primaire DNS-server

Status
Niet open voor verdere reacties.

cpuntb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Hoi!

Ik heb een laptop met Vista en een router van Linksys (WRT54GL) en een desktop met XP. De verbinding is via de kabel (Caiway).

Nu krijg ik constant het probleem, dat ik geen verbinding kan maken met de externe host Primaire DNS-server. De modem van Caiway is verbonden via een USB aan het internet. De router is via een kabeltje verbonden met de modem (internet) en van de router loopt weer een kabeltje naar mijn desktop.

Ik heb de nodige keren de router gereset, opnieuw ingesteld en aangepast, DNS ingevuld, vaste IP-adressen ingevuld. Eigenlijk van alles en nog wat, maar niks helpt.

Op de laptop blijf ik lokaal internet toegang krijgen. Wel kan ik bestanden delen en dergelijken.

Het lijkt mij een conflict met de router en de modem. Volgens de handleiding zou ik de kabel van de modem naar de pc in de router moeten doen en van de router een nieuwe kabel (blauw) in de pc moeten stoppen. Ik krijg dan alleen geen verbinding met internet. Wel als ik de USB-kabel blijf gebruiken.

Wat kan ik doen om toch eens via de laptop op internet te komen?

Groetjes
Carlo

De modem van Caiway is verbonden via een USB aan het internet. De router is via een kabeltje verbonden met de modem (internet) en van de router loopt weer een kabeltje naar mijn desktop.

Weet je dat zeker ?
Als Westlander heb ik ook Caiway gehad, hier is het tenslotte allemaal onstaan met Aart Verbree.
Maar omdat ik meer niet dan wel internet had ben ik al weer een poosje weg daar, het probleem bij mij lag aan de wijkkasten waar men maar niet uit bleek te komen.

Een kabelinternet komt binnen via een Coax kabel of tegenwoordig op sommige plaatsen via glasvezel op het modem en daarna is het de beste manier om via een netwerkkabel naar een eventuele router of PC te gaan en de USB stekker helemaal links te laten liggen.

Hoi Looneytune,

Dank je wel voor je antwoord. De kabelinternet komt inderdaad binnen via een coax-kabel. Via een netwerkkabel naar de router werkt niet. Dan krijg ik geen verbinding met internet. Wel via de usb-kabel naar mijn pc. In de modem van caiway zit dus een usb-stekker naar de pc en een netwerkkabel naar de router en van de router weer een netwerkkabel naar de pc...

Overigens, alle lampjes van de router die zouden moeten branden, branden...

Laatst bewerkt:
Ik had volgens mij ( maar dat is allemaal wel weer een poosje terug ) een manual erbij gekregen hoe je of via USB of via een netwerkkabel de boel moest configureren.
Dus het is of het één of het ander.
Toendertijd had in een Terayon modem of zoiets.
Er ligt me iets bij dat ik via USB nooit een goede verbinding had en dat het via de netwerk aansluiting een stuk sneller liep en ook de afstand tussen modem en PC was hierdoor niet van toepassing.
Kijk ook eens op de eigen nieuwsgroepen van Caiway, misschien zitten ze er nog, daar zaten toen een paar keien van mensen die je met de instellingen verder kunnen helpen.

De Oplossing

het probleem ligt aan je Linksys router, deze neemt de nieuwe instellingen van de serverproviders router niet. Soms helpt resetten van de linksys niet, probeer dit eerst.
Vergeet daarna niet de router van je provider 15 seconden van de netvoorziening af te halen. Daarna moet de linksys de instellingen overnemen, lukt dit niet haal dan alles leeg in de linksys maak een nieuwe beveiligings code voor je wifi netwerk en sluit je linksys opnieuw aan, eerst de kabels dan op het licht net aansluiten.

Automatische ip adresseb en dns adressen selecteren (toelaten kennen) bij de explorer bij eigenschappen.

Lukt het dan nog niet dan is een drastische oplossing een nieuwe linksys of met linksys contact opnemen teL; 0800 020 0101 of e-mail support.nl@linksys.com

ik heb zelf een nieuwe linksys gekocht aangelsoten en weg waren de problemen!

stuur me anders nog maar een berichtje misschien kan ik nog verder helpen

m vr grt
bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan