Geen verbinding harde schijf 2e PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik kan geen verbinding maken met de harde schijf van mijn 2e PC.
Als ik een netwerkverbinding wil maken krijg ik wel verbinding met deze 2e PC maar kan de schijven niet benaderen o.a. de C en D schijf niet, wél de externe USB-HD's die aan deze PC hangen.
De foutmelding die ik krijg is: zie bijlage.

1e pc is met Windows Vista
2e Pc is met Windows 7
- Heb de firewalls al uitgezet
- Machtiging bij delen allemaal aangevinkt
- PC's bedraad gekoppeld via Experiabox (KPN)

Wie kan me helpen. Bedankt.

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Is opgelost er zit een zeer onduidelijke beschrijving van dit delen van het netwerk.

DE OPLOSSING IS:

Niet alleen "delen" in geven bij de betreffende map of HD maar daarna ook rechts klikken op deze map of HD en dan bij "eigenschappen" het tabblad "Beveiliging" óók de rechten geven aan o.a. "iedereen".

Ik hoop dat ik iemand hiermee geholpen heb.

Hallo Harry Snor,

Bedankt voor de reactie. Het is al opgelost!
Heb de oplossing hierboven beschreven en is makkelijker als men denkt, heb vele discussies gevonden op internet maar de manier zoals ik het opgelost heb is zeer eenoudig (als je het maar weet).

LS. Heb op beide PC's geen account met wachtwoorden.

Hoi !

Houd er wel rekening mee dat als je "iedereen" toestemming geeft dat ook daadwerkelijk iedereen betreft die in je netwerk kan komen !

Veiliger is uiteraard alleen jezelf toestemming te geven, zoals in m'n vorige post omschreven.

Als je geen problemen (meent) te hebben met de beveiliging heb je het prima opgelost, ik zou het alleen zo niet willen.

Greetz,

Harry.

Harry,

Ik begrijp dat je het andere prefereerd, wat ik wil is dat iedereen in mijn netwerk op deze mappen terecht kan.

Maar dan heb ik toch nog een vraagje als ik 't op mijn wijze doe, kan men dan ook buiten mijn netwerk op deze schijven komen, ik bedoel van buiten via de router? Behalve, denk ik, als deze goed beveiligd is!

Hoi !

Dat is dus exact het probleem !

Je bent dus in elk geval verplicht om je beveiliging goed voor elkaar te hebben.

En: als je mappen/bestanden wilt delen met iedereen is het verstandiger deze naar de map "gebruikers /openbaar" te slepen.

Zo heb je de controle over wat je exact deelt !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan