Geen verbinding Internet, maar wel verbonden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxvdburg

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo,

Sinds woennsdag kan op ik mijn (vaste) PC geen internet verbinding meer krijgen!
Ik heb al van alles geprobeert, drivers opnieuw installeren, opnieuw in en uit pluggen, ander netwerk mee proberen te verbinden, maar het lukt niet!

Mijn PC zegt dat ik wel ben verbonden, heb uitstekend bereik, maar internet doet het niet, maar op de anders pc's die ook op het netwerk zijn aangesloten, doet internet het gewoon!

Ik heb een DELL pc, en Windows XP.

Hopelijk kan iemand helpen?

Ping

Probeer dit eens:

Start -> Uitvoeren -> Typ in: "cmd" -> Typ in: "ping www.google.nl"

En kijk als je antwoord krijgt, zo ja: probeer eens een andere browser (zoals Firefox, Opera, Safari enz.)

zo nee, doe rechtermuis-knop op de netwerk pictogram en klik op "Herstellen".

Als het niet werkt, weet ik het niet meer.

Kreeg antwoord maar nog steeds geen internet! Herstellen werkt ook niet!

:mad:

:mad:Weet niemand nou iets van dit probleem af?
Ik kan dit haast niet voorstellen, dit is zoon ontzettend groot, en goed forum, en nu kan niemand mij helpen?:mad:

Rustig aan joh

Misschien een storing in de router? Stekkertje niet goed? Wireless Assistant staat aan?
niet zo boos doen hoor!!

Router al gereset, stekertjes zijn goed, en wireless asistent weet ik niet

Laten we bij het begin weer eens beginnen, wat voor Router gebruik je, wat voor pc gebruik je, wat voor ip adres krijg je van de router.

grtjs jjw

@maxvdburg,

Je laatste bericht verwijderd. "schreeuwen"is niet nodig, daarbij een tweede topic over hetzelfde openen is niet toegestaan.

@maxvdburg,

Je laatste bericht verwijderd. "schreeuwen"is niet nodig, daarbij een tweede topic over hetzelfde openen is niet toegestaan.

Mijn excusses voor dit gedrag, ik werd alleen een beetje boos omdat ik al een poos zonder internet zit.

Laten we bij het begin weer eens beginnen, wat voor Router gebruik je, wat voor pc gebruik je, wat voor ip adres krijg je van de router.

grtjs jjw

Ik gebruik een Speedtouch router, met Windows XP. Hoe check ik het IP adres?:o

Ben er net achtergekomen dat ik wel op https://www. site's kan....

Laatst bewerkt:
Heb je rechts onder in je beeld een icoontje wat lijkt op 2 monitoren?
Als je daar met je rechter muis knop op drukt en je kiest voor status, dan tabblad ondersteuning, zie je je eigen ip adres.

Maar je hebt het er over dat je wel op HTTP://www sites kan komen, hoe bedoel je dat?
Als je letterlijk in je Internet Explorer typt een adres beginnend met HTTP:// dan werkt het wel? Dan is er heel wat anders aan de hand vrees ik meer.

grtjs jjw

Hallo,
Ik krijg een 192.168.-.--. ip.
Ik weet niet of het verstandig is om mijn hele IP adres online te zetten, maar als je meer moet weten, zal ik het je even in een email sturen.
Verder, ik kan niet op Http://www. site's, maar ik kan wel op https://www. site's...

Nou je ip adres hier neer zetten kan niet zoveel kwaad, het is een intern ip adres in jouw netwerk. Maar verstandig het niet te doen.
Je krijgt in ieder geval een correct adres van de router.
Je kunt als eerst een proberen de beveiligingsinstellingen van de Internet Explorer te wijzigen, of te wel ze terug naar standaard te zetten. Dit doe je door de Internet Explorer te openen, te gaan naar Extra, Internetopties en te kiezen voor tabblad Beveiliging.
HIER kun je zien hoe dat er uit ziet. Als je kunt kiezen voor Standaardniveau dan klik je hier op.

Laten we hier eens mee beginnen.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Dan gaan we naar de volgende stap.
Vertel mee eerst eens welke Internet Explorer je gebruikt, dus welke versie?

Heb je een antivirus programma mee draaien? Zo ja probeer deze eens volledig uit te zetten en kijk of het helpt.

Staat de firewall van Windows aan? Zo ja zet deze eens uit en kijk of het helpt.

En zo gaan we gewoon alles aflopen wat ik maar kan bedenken, het zal wat tijd kosten maar we gaan er vast uitkomen.

Wat je in de tussen tijd ook kunt proberen is FIREFOX downloaden en installeren en kijken of je met die browser het zelfde probleem hebt.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Mochten mijn vorige opties NIET werken, geef ik alvast een nieuwe optie.

We gaan de Internet Explorer instellingen opnieuw laten instellen.

Je opent de Internet Explorer, gaat weer naar Extra, Internetopties en nu naar tabblad Geavanceerd. HIER weer een voorbeeld van hoe dat er uit ziet.
Je drukt eenmaal op Geavanceerde instellingen herstellen en je drukt eenmaal op Opnieuw instellen.

Kijk of dit helpt door de machine te herstarten en Internet weer te openen.

grtjs jjw

Dan gaan we naar de volgende stap.
Vertel mee eerst eens welke Internet Explorer je gebruikt, dus welke versie?

Heb je een antivirus programma mee draaien? Zo ja probeer deze eens volledig uit te zetten en kijk of het helpt.

Staat de firewall van Windows aan? Zo ja zet deze eens uit en kijk of het helpt.

En zo gaan we gewoon alles aflopen wat ik maar kan bedenken, het zal wat tijd kosten maar we gaan er vast uitkomen.

Wat je in de tussen tijd ook kunt proberen is FIREFOX downloaden en installeren en kijken of je met die browser het zelfde probleem hebt.

grtjs jjw

Dit heeft nog niet geholpen!
Ik ga nu de volgende stap uitproberen!

Mochten mijn vorige opties NIET werken, geef ik alvast een nieuwe optie.

We gaan de Internet Explorer instellingen opnieuw laten instellen.

Je opent de Internet Explorer, gaat weer naar Extra, Internetopties en nu naar tabblad Geavanceerd. HIER weer een voorbeeld van hoe dat er uit ziet.
Je drukt eenmaal op Geavanceerde instellingen herstellen en je drukt eenmaal op Opnieuw instellen.

Kijk of dit helpt door de machine te herstarten en Internet weer te openen.

grtjs jjw

Heeft ook niet geholpen:confused:

Volgende stap.

Dan vraag ik je nog een keer, heb je antivirus? Zo ja welke, wil je ze op noemen voor me.
Heb je een firewall zoals ZoneLabs of MacAffee?

Deze geheel DEinstalleren, pc herstarten en kijken of het dan wel werkt.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan