Geen verbinding internet met nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Impracticable

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Ik krijg dus geen internet verbinding met mijn nieuwe router: TP-LINK TL-WR1043ND.

Alles doet het behalve WAN ik heb modem en router meerdere malen opnieuw aan en uit gezet plus kabels gechecked.

Van de site TP-LINK heb ik alle 4 eventuele oplossingen uit gebrobeerd zonder succes zoals Mac clone, mtu size verlagen etc.

Ik krijg gewoon geen ip en gegevens toegewezen, misschien blokkeert de modem de router? Hij staat op Dynamic IP.
Weten jullie nog oplossingen? Alvast bedankt!

-Windows 7
- Ziggo

Laatst bewerkt:
ziggo.....
vreemde manier van installeren van router.
doe het volgende.

computer uit.
router uit.
modem uit
kabel van modem naar router er uit.
kabel van router naar pc eruit.
zet modem weer aan.
wacht tot deze helemaal is opgestart.
doe kabel tussen modem en router er weer in.
zet router aan, dus spanning erop.
even wachten tot deze geheel is opgestart.
doe kabel tussen modem en computer erin.
zet computer aan.
Nu zou er internet aanwezig moeten zijn.

Ik heb exact gedaan wat er stond maar het werkt niet, WAN lampje staat niet aan of knippert niet. Windows laat ook zien dat er totaal geen verbinding is met internet en suggereert voor een reset.

Nog andere dingen?

Er moet een conflict ontstaan tussen de router en de modem, Windows zegt dat de netwerkgateway toegankelijk is maar er geen netwerkverkeer van internet ontvangen kan worden. Toen ik de kabel van mijn modem direct in mijn pc des kreeg ik wel internet dus iets blokkeert de toegang misschien iets met MAC Filter?

Zit de kabel van modem naar router in de WAN-poort van de router? Zo niet, dan doen en tips puppie opnieuw doen

Gebruik je een firewall.
zet die eens uit.

Ik heb windows firewall en eset nod32 allebei uitgezet en nog steeds geen internet.

Het WAN lichtje op mijn router staat ook niet aan en is ook nog geen een keer gebeurd dus mijn router krijgt sowieso geen connectie van mijn modem. Nog iets anders?

zet alles eens aan en reset dan alleen je ziggo modem eens.
Dus even voor een 20 seconden de stroom van de modem en daarna er weer op.

Ik heb mijn modem circa 1 minuut uitgelaten terwijl alles nog aan staat en verbonden, na 1 minuut laten opstarten en gaan kijken of die werkt maar nee, nog steeds geen internet.

Woon je in de buurt van Enschede.

Nee, 153 km van mijn huis.

Alles gebrobeerd zelfs ziggo gebeld die reageert met: Wij werken niet met TP LINK ruiters dus kunnen niet helpen na een gesprek van 6 minuten, wat moet ik nu doen?

Nog even WAN instellingen.
2yyeg05.png

dus de kabel rechtstreeks vanuit het ziggo modem in de pc werkt wel.
dan is die kabel dus in orde.
dan gaat het dus mis in de router.
je weet zeker dat je de kabel niet in poort 1 tot en met 4 stopt.
zit er aan de achterzijde een knopje om een up link in te stellen?
of zou je een afbeelding van de achterzijde hier kunnen plaatsen.

Op de achterkant heb ik poort 1 t/m 4, poort 1 zit in mijn PC, die blauwe poort is WAN die in mijn modem zit.
Verder heb ik nog reset en usb aansluiting. Op de voorkant van de router is een knopje met "QSS".
Geen idee wat dat is. Is de easy setup assistant wordt ook niks gezegd over eventuele aanpassingen, ik moest gewoon WAN en poort 1 aansluiten en that's it maar WAN werkt gewoon niet.

Voorkant:
* Normaal staat 1 aan maar ik heb de kabel even direct in mijn PC gedaan voor internet.
2e2pf92.jpg

Achterkant:
b7yj51.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ga deze router even proberen bij iemand anders in de straat, kijken of het probleem aan mij ligt of niet.

Ik ben zeer benieuwd.

@minal....
Alleen jammer dat het in het Engels geschreven is.
Niet iedereen kan dat lezen.

Ik heb deze router net bij mijn moeder geïnstalleerd en daar werkt hij gewoon normaal, precies dezelfde manier aangesloten als bij mij thuis maar thuis doet hij het niet. Laat de router dan maar ook bij mijn moeder staan en koop misschien zelf wel een andere.

Verschil tussen de twee plaatsen:
Thuis: Iets hoger ziggo internet abo. en andere modem.

Probleem dus op een alternatieve manier opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan