Geen verbinding laptop met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralphbos85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Berichten
2
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft lukt het mij sinds vorige week niet meer om verbinding te krijgen met mijn draadloos thuisnetwerk. Ik zal mijn hardware even noemen:

- Linksys Wireless Access Point Router - Model: BEFW11S4 with 4 port switch
- Compaq laptop (wireless)

Op het moment dat mijn verbinding wegviel was ik een torrent file aan het downloaden via het p2p downloadprogramma Ares. Voordat ik de nieuwste versie van Ares had gedownload, deed ik dit altijd zonder problemen met Bitcomet.
Het viel me op dat tijdens het downloaden via Ares mijn verbinding regelmatig even wegviel, maar wel weer terugkwam. Nu is dit dus niet meer het geval.

Rechtsonderin mijn beeldscherm zie ik het volgende staan:

Draadloze netwerkverbinding
Snelheid: 54 mbs
Signaalsterkte: zeer laag
Status: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

U hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronne. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.


Bij het proberen te herstellen van de verbinding krijgt ik de melding dat de actie niet kan worden voltooid omdat het IP-adres niet vernieuwd kan worden. Een andere laptop in huis op hetzelfde draadloze netwerk werkt uitstekend.

Ik ben zelf een leek op het gebied van draadloze netwerkverbindingen, vandaar dat ik hoop dat iemand de tijd zou willen nemen om even naar mijn situatie te kijken en mij advies kan geven over hoe ik dit op kan lossen.

Alvast hartstikke bedankt!
 
Heeft Ares niet per ongeluk een Proxy-server geactiveerd? Dit kun je controleren:
Internet Opties - Verbindingen - Lan Instellingen - Hier moeten alle vakjes leeg zijn
Daarna de computer opnieuw opstarten.
Groet,
Martin
 
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het gecheckt, maar alle vakjes waren al leeg. Andere suggesties waar het aan kan liggen?
 
Kan je de software van de adapter op de laptop weg laten halen, de driver bij apparaatbeheer (rechts klikken op het apparaat) ook en na opstarten weer opnieuw installeren? Wees dan zeker dat de instellingen van het profiel dat je daar kunt maken precies overeenkomen met de wireless instellingen op het adres van de router in de browser (die staat in de handleiding) en dat de ingegeven coderingssleutel ook het minimaal vereiste aantal tekens heeft. Bij mij is dat dertien (ik heb geen Compaq draadloos laptop en weet niet alles van de verschillen). Het min/max aantal tekens staat er meestal niet bij maar dit is belangrijk voor een blijvend goede werking. Als het de software lijkt te zijn die onwillig wordt en overnieuw installeren na verwijderen lukt nog niet, probeer dan om gebruik te maken van installeren van de hardware zonder stuurprogramma dus alleen door de herkenning van hardware door Windows bij het opstarten na de driver te hebben verwijderd en het aanwijzen van de map waarin de driver staat. Onder XP SP2 werk je dan met de service Wireless Zero
Configuration en dat werkt vaak beter als het meegeleverde programma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan