geen verbinding meer met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rood84

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
hoi ik ben hier nieuw dus weet nog niet precies hoe of wat,,,

ik heb vorige week een beveiliging op me router gezet, maar sindsdien viel de verbinding vaak weg, of was de snelheid zeer traag. Dus heb ik de beveiliging er maar weer afgehaald en eerst de router firmware geupdate,, daarna alle stappen gevolgd, maar nu doet me computer helemaal niks meer qua verbindingen maken.
hij kan hem wel vinden, maar als ik verbinding wil maken zegt die dat het niet kan. maar als ik met een kabel verbinding maak doet die het perfect. Wie weet wat ik kan doen om alles weer werkend te hebben. Weet zelf echt niet wat ik zou moeten doen.

het gaat om een belkin N1 vision router
intel pro/ wireless 3945 ABG netwerk kaart ( interne kaart van een laptop)
gebruik windows vista, en het is een kabel verbinding

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 52
  • Naamloos1.jpg
    Naamloos1.jpg
    58 KB · Weergaven: 37
Hoi,

Als je de router hebt gereset, zijn er standaard geen beveiligingen voor de draadloze beveiliging ingesteld.
Heb je een z.g. 'installatie-cd' gebruikt om de draadloze verbinding te regelen zijn die wél ingesteld.
Hoe en welke instellingen is niet duidelijk en verschillende per merk en/of type router (daarom kies ik er altijd voor het 'handmatig' te doen .....)
Omdat je al eerder beveiligingsinstellingen hebt gepleegd, is de draadloze netwerkverbinding onder Vista ook voorzien van deze instellingen, terwijl dat op je router niet meer zo is.
Je moet de naam van je netwerkverbinding eerst verwijderen, waarna deze opnieuw wordt gevonden onder Vista:

1. Ga naa het netwerkcentrum
2. Klik links op 'Draadloze netwerken beheren'
3. Klik op de naam van je netwerkverbinding
4. Kies bovenaan voor 'Verwijderen'

Na enige tijd kan je in het systeemvak op het netwerkicoontje gaan staan en je zult de mededeling 'er zijn draadloze netwerken gevonden' zien.
Klik nu op 'Verbinding (met een netwerk) maken...'

ok het is nu gelukt,, wist niet dat het zo makkelijk kon zijn..

maar om nu weer een beveiliging er op te zetten, is het dan verstandiger om het te doen via een kabel met de router te verbinden of via die installatie-cd ??

mvg

Hoi,

Het is wel zaak om je draadloze verbinding goed te beveiligen.
Lees dit artikel over beveiliging op mijn site.

Daarbij is WPA2 de beste beveiliging w.b. encryptie

nja ik dacht dat het gelukt was, maar zit nu op me normale pc met een linksys wireless0N USB network adapter WUSB 300N.
maar nu is me internet 1x uitgevallen, en wederom is de verbinding kl*te,,,
signaal is uitstekend en soms goed,, maar snelheid wisselt heel erg van 52mbps en 39 mbps,, en dan staat die voornamelijk op 39.
nja ik heb de z3 van ziggo ( vroeger was dat power bij multikabel ) maar dan verwacht ik wel hogere snelheden,, en aan me netwerk kaart kan het niet liggen,, want voorheen was het ook altijd vele malen beter

snap het allemaal echt niet meer

Hoi,

Tja ..... Ziggo ...... daar zijn gigantisch veel klachten over helaas. Wat is je merk en type kabelmodem?
Heb je alles al eens uitgezet (dus alle computers, de router en het kabelmodem)
En vervolgens in deze volgorde weer aan:
1. Kabelmodem; en even de tijd nemen totdat deze volledig on-line is
2. Router; en opnieuw even 'geduld'
3. Eerst bekabelde computer en kijken of het 'werkt'
4. Tenslotte een draadloze.

ja ook dat heb ik al gedaan, heb nu zelfs een nieuwe router aangeschaft,, alle stappen gevolgd, maar ook daar doet die het zelfde mee,, de router maakt wel verbinding met de computers, maar kan dan niet internetten, en als ik dan de kabel gebruik dan kan het opeens wel weer,

ik heb een motorola modem SB5100E
maar het rare is tot 2 weken geleden deed alles het perfect maar nadat ik er een beveiliging er op had gezet deed niks het meer, behalve dan met een kabel naar me computer.

Hoi,

Élke keer dat je 'wisselt' dus pc op de modem of router op de modem, móet je ook de modem 'resetten'.
Dat doe je door de vier stappen die ik eerder aangaf.
Dus DOE dat nou gewoon als je de router er weer op zet:

Álles uit, dus OOK de modem!!!!!
Dan éérst de modem aan
Dán de router

ik had zelfs de modem een hele nacht en dag uit gelaten,, maar dat hielp toen ook niet.
maar nu doet alles het wel opeens, heb een maat er na laten kijken ,, die heeft wat dingen veranderd en dergelijke. en nu doet die het perfect.
wat hij exact gedaan heb weet ik niet. maar goed alles doet het nu dus toch even goed bedankt voor alle moeite en tijd

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan