Geen verbinding meer met Wireless Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biglmo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Gisternacht rond 01:00 knalde bij mij thuis de internet verbinding eruit, wat de preciese oorzaak daarvan was weet ik niet, maar de modem (van @home) gaf aan dat ie gewoon geen signaal kreeg.. ga er dus van uit dat t gewoon aan @home lag.

toen connecte ik op mn Wireless router (Sitecom WL114) via 192.168.123.254 en deed daar paar keer renewen en releasen, maar hij kreeg niet echt verbinding (vond overigens wel dat ie vrij traag laadde).

toen heb ik de router via het zelfde menu gereboot... en sindsdien kom ik niet meer op mn router, en krijgen de pc's (zowel wireless als via utp) geen verbinding meer met elkaar. ze krijgen ook door DHCP geen ip toegewezen. en werkt dus ook het internet delen via de router niet meer.

op de router zou volgens de handleiding het Wlan lampje moeten branden of knipperen.. maar dat doet hij niet.

Ik heb ook de router gereset (naja in ieder geval, geprobeerd, heb geen idee of ie zich ook echt reset) door t resetknopje een 20tal seconden in te houden. maar het wlan lampje gaat niet branden.

ik heb ook al geprobeerd om een statisch ip te pakken en de gateway in te stellen, maar ook dan krijg ik geen verbinding. en kan ook de router niet pingen.

heeft iemand hier ervaring mee of enig idee wat t is?

En van modem rechtstreeks naar de PC? Dan ook geen verbinding? Dan helpdesk @home raadplegen.

dat werkte vanacht even niet nee.. maar nu wel gewoon.. t probleem zit echt in de router...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan