Geen verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Mijn zus heeft een internetverbinding van @home. Sinds een aantal dagen ligt die eruit. Talloze malen met de helpdesk gebeld, maar het lukt maar niet. Ik heb vervolgens de pc meegenomen naar huis en daar verbinding gezocht met mijn @home aansluiting, computernaam veranderd en toen deed internet het wel. Pc weer teruggebracht, computernaam weer gewijzigd, maar nog steeds niks. Als laatste redmiddel komt de helpdesk met het idee om de schijf te formatteren en windows opnieuw te installeren. Toch lijkt me dit niet realistisch omdat een andere verbinding wel gewoon werkt op dezelfde pc.

Wat is jullie mening m.b.t. het formatteren van de schijf?

En eventuele tips om @Home tot actie te laten overgaan?

formateren lijkt me niet zinvol omdat het bij jou wel werkt.
Als je jou modem bij haar thuis instaleerd heeft ze dan wel verbinding?
Heb je haar modem al eens gereset?

goldvinger zei:
formateren lijkt me niet zinvol omdat het bij jou wel werkt.
Als je jou modem bij haar thuis instaleerd heeft ze dan wel verbinding?
Heb je haar modem al eens gereset?

Is het wel mogelijk om met een ander modem te internetten? Dan zullen we dat zeker proberen.

Ik zal ook nog eens proberen om een andere pc bij haar aan te sluiten.

Resetten ed. is al gebeurd. Alles stappen zijn inmiddels wel doorgenomen met de 'deskundige' helpdeskmedewerkers.

Pepermuntje zei:
Is het wel mogelijk om met een ander modem te internetten? Dan zullen we dat zeker proberen.

Ik zal ook nog eens proberen om een andere pc bij haar aan te sluiten.

Resetten ed. is al gebeurd. Alles stappen zijn inmiddels wel doorgenomen met de 'deskundige' helpdeskmedewerkers.

Jullie zitten toch beide bij @home?
zo ja, dan kan je met jou modem op haar pc verbinding maken via haar lijn thuis.

Bij een adsl lijn kan de helpdesk op afstand de lijn doormeten om te kijken of de lijn oke is.
misschien kan de helpdesk bij @home ook haar lijn op afstand door meten.
als dat goed is dan is haar modem misschien wel defect?

goldvinger zei:
Jullie zitten toch beide bij @home?
zo ja, dan kan je met jou modem op haar pc verbinding maken via haar lijn thuis.

Bij een adsl lijn kan de helpdesk op afstand de lijn doormeten om te kijken of de lijn oke is.
misschien kan de helpdesk bij @home ook haar lijn op afstand door meten.
als dat goed is dan is haar modem misschien wel defect?

Ik wist eigenlijk niet dat dat mogelijk was, maar dan gaan we dat eens proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

En ja, bij @home krijg je steeds een andere medewerker aan de lijn en de een weet nog meer dan de andere...

Ze moeten op zijn mins het ip nr. kunnen uit lezen, als zij dat niet kunnen dan heb je een modem probleem.

Zomaar je modem meenemen en aansluiten kan niet. Het macadres van beide modems zijn verschillend en om de andere modem te laten werken moet je alsnog de helpdesk bellen.

Dat je constant een andere medewerker aan de telefoon krijgt is logisch maar je kan een ticketnummer laten aanmaken zodat ze kunnen zien wat er gedaan is. Uit je verhaal kan ik niet opmaken of de medewerker de lijn heeft gechecked en kon zien dat het modem online was. Je hebt tijden de telefoongesprekken wel doorgegeven dat de pc op een andere aansluiting wel goed werkt?

Ik zou eerst een andere pc op haar aansluiting proberen en als het dan ook niet werkt weer bellen en hele verhaal doorgeven, ook vragen of haar cc of cp nummer nog wel klopt (wil nog wel eens aangepast worden helaas) en is het dan nog niet goed dan vragen naar de 2e lijns (storingsdienst) van hun.

@Home heeft het probleem opgelost na in totaal ruim 3 uur telefoneren. Het volgende was het geval:

Vrijdag was er een storing aan de kabel. Dit was bekend, ook bij @Home en ook mijn zus was daar van op de hoogte. Na een tijd werd de hele buurt weer aangesloten, maar het huis van mijn zus waren ze vergeten.

Pas na diverse malen telefoneren in de afgelopen dagen werd ze doorverbonden met de technische dienst en zij konden dit probleem direct zien. Uiteindelijk heeft een monteur haar aansluiting toch weer in orde gemaakt.

Het is toch te gek voor woorden. Zelfs als je meldt dat er eerder een storing is geweest komt @home niet op het idee om te denken dat er eventueel nog steeds iets mis kan zijn.

Eens kijken in hoeverre er een bedrag teruggevorderd kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan