hendrikjes
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 mrt 2007
- Berichten
- 8
wireless werkt niet speedtouch 780 modem via speedlinq
Hallo,
Ik probeer een draadloos internetverbinding te krijgen met een Speedtouch 780 WL modem en via het netwerk van Speedlinq. Inmiddels heb ik wel verbinding via de ethernetkabel.
Gegevens:
laptop: Acer Aspire 5100 serie
met een : atheros AR5005G Wireless Network adapter
platform(?): windows Vista
De modem ondersteunt "draadloze 802.11 b/g" en de Atheros zendt "b" uit. Ook als ik de modem configureer op basis van WEP dan krijg ik geen ontvangst
De ontvangst is trouwens draadloos "uitstekend" met 54 mb/s. De computer ziet dus wel de modem (en die van de buren) maar wil niet met hem praten.
Acer "empowering technomogy" merkt op dat "De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk"
Speedlinq helpdesk is steeds meer dan 15 minuten in gesprek en bellen niet terug. Het lijkt er ook op dat dit geen probleem voor hen is maar voor mij. Ik ben absoluut digibeet maar kan wel lezen en heb de info van de vraag van Petra99 over de expiriabox en het antwoord van Haakmeer en Upsidaisy maar dit bood mij geen hulp.
Altijd bereid tot nadere info, alvast bedankt
Hallo,
Ik probeer een draadloos internetverbinding te krijgen met een Speedtouch 780 WL modem en via het netwerk van Speedlinq. Inmiddels heb ik wel verbinding via de ethernetkabel.
Gegevens:
laptop: Acer Aspire 5100 serie
met een : atheros AR5005G Wireless Network adapter
platform(?): windows Vista
De modem ondersteunt "draadloze 802.11 b/g" en de Atheros zendt "b" uit. Ook als ik de modem configureer op basis van WEP dan krijg ik geen ontvangst
De ontvangst is trouwens draadloos "uitstekend" met 54 mb/s. De computer ziet dus wel de modem (en die van de buren) maar wil niet met hem praten.
Acer "empowering technomogy" merkt op dat "De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk"
Speedlinq helpdesk is steeds meer dan 15 minuten in gesprek en bellen niet terug. Het lijkt er ook op dat dit geen probleem voor hen is maar voor mij. Ik ben absoluut digibeet maar kan wel lezen en heb de info van de vraag van Petra99 over de expiriabox en het antwoord van Haakmeer en Upsidaisy maar dit bood mij geen hulp.
Altijd bereid tot nadere info, alvast bedankt
Laatst bewerkt: