Geen verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendrikjes

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
8
wireless werkt niet speedtouch 780 modem via speedlinq

Hallo,

Ik probeer een draadloos internetverbinding te krijgen met een Speedtouch 780 WL modem en via het netwerk van Speedlinq. Inmiddels heb ik wel verbinding via de ethernetkabel.

Gegevens:
laptop: Acer Aspire 5100 serie
met een : atheros AR5005G Wireless Network adapter
platform(?): windows Vista

De modem ondersteunt "draadloze 802.11 b/g" en de Atheros zendt "b" uit. Ook als ik de modem configureer op basis van WEP dan krijg ik geen ontvangst

De ontvangst is trouwens draadloos "uitstekend" met 54 mb/s. De computer ziet dus wel de modem (en die van de buren) maar wil niet met hem praten.

Acer "empowering technomogy" merkt op dat "De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk"

Speedlinq helpdesk is steeds meer dan 15 minuten in gesprek en bellen niet terug. Het lijkt er ook op dat dit geen probleem voor hen is maar voor mij. Ik ben absoluut digibeet maar kan wel lezen en heb de info van de vraag van Petra99 over de expiriabox en het antwoord van Haakmeer en Upsidaisy maar dit bood mij geen hulp.

Altijd bereid tot nadere info, alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Begin eens helemaal overnieuw en stel tijdelijk geen enkele vorm van beveiliging in op de modem . Werkt het dan wel?
 
Hallo allen,

Als het goed is, installeert de laptop alles zelf, inclusief de config vd modem via de bijgeleverde software. Wat waarschijnlijk ook nog ingesteld moet worden zijn de dns instellingen. Die heb ik evt voor je.

Gegroet!
 
Begin eens helemaal overnieuw en stel tijdelijk geen enkele vorm van beveiliging in op de modem . Werkt het dan wel?

Dit heb ik nogmaals gedaan en nu doet ie het wel. Heeft zeker met de b/g beveiligingsleutel (?) te maken.

Maar hij zou het toch ook op volle beveiligingssterkte moeten doen??

@ Rhaine: heb ik nu nog de DNS instellingen nodig.

Overigens: Speedlinq heeft gebeld maar dit was niet hun probleem omdat er kabelcontact was. Wireless kan meerdere oorzaken hebben, deden nog wel suggesties die niet werkten, of toch wel (?):confused:

(Alvast) Bedankt voor de reacties
 
Probeer nu met de gebruiksaanwijzing de wpa key in te stellen. Doe dit met de bedrade pc. Pak dan de laptop, zoek je eigen signaal, en log daar op in. Plaats tenslotte dezelfde wpa key ook in de laptop. Ik ga er even vanuit dar de wireless adapter van de laptop met wpa overweg kan.
 
Hallo,

Zoals beloofd, de speedlinq dns instellingen:

Stap 1:

Ga naar start
Dan configuratiescherm
Dan netwerkverbindingen
Selecteer de werkende netwerkverbinding (meestal LAN) en selecteer eigenschappen via de rechter muisknop
In tabblad algemeen staat: deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig:
Selecteer met de muis: internetprotocol (TCP/IP). (kleurt nu blauw)
Ga naar eigenschappen
Het IPadres moet staan op autom. toewijzen.
En het DNS adres moet zijn: 195.18.114.5
Alternatieve DNS: 4.2.2.2
Klik 'sluiten'

Stap 2:

Start
Uitvoeren
Typ :cmd (enter)
(nadat dos prompt zich geopend heeft) Typ: ipconfig(spatie) /flushdns (enter)

Nu is de instelling rond. Om dit te testen typ je opnieuw in de dosprompt:
ping(spatie)www.speedlinq.nl(enter)
Nu krijg je een antwoord waarin een ip-adres staat en een tijd, bv 62.100.33.36

Hoop dat je er iets aan hebt,

Groeten!
 
Probeer nu met de gebruiksaanwijzing de wpa key in te stellen. Doe dit met de bedrade pc. Pak dan de laptop, zoek je eigen signaal, en log daar op in. Plaats tenslotte dezelfde wpa key ook in de laptop. Ik ga er even vanuit dar de wireless adapter van de laptop met wpa overweg kan.

Ik heb geen bedrade pc maar enkel de laptop. Ik heb geen aparte wpa key. Ik neem aan dat dit een of ander nummer is (?). Ik heb nu alles weer via de cd-rom ingevoerd maar dan volgens de hoogste beveiliging en nu lijkt alles goed te zijn dus lijkt het antwoord van Rhaine te kloppen.

Wat ik vreemd vind is dat ik nergens wpa-nummers of DNS-nummers of beveiligingssleutels of andere nummers heb of zelf heb moeten invoeren. Is dit niet vreemd?

Ik zal nog melden of ik draadloze verbinding blijf houden maar ben heeeeel erg geholpen met de hulp.:thumb:
 
Hahaha antwoord zou moeten kloppen. Ik werk zelf in de telecom dus kan voor speedlinq andere lijnen bellen die voor ' ons gewone klanten' niet bereikbaar zijn. Maar toch konden (of wilden) ze me niet vertellen waarom de klant die dns instellingen niet in zijn / haar modempakket aantreft.

Ben blij dat je er iets aan had,

Greetz!!
 
Hahaha antwoord zou moeten kloppen. Ik werk zelf in de telecom dus kan voor speedlinq andere lijnen bellen die voor ' ons gewone klanten' niet bereikbaar zijn. Maar toch konden (of wilden) ze me niet vertellen waarom de klant die dns instellingen niet in zijn / haar modempakket aantreft.

Ben blij dat je er iets aan had,

Greetz!!

Alles werkt. Rhaine en Erbicom bedankt voor de hulp.
 
Via de cd-rom van speedlinq "bellen" ge-installeerd en nu doet -o.k. deed- niets het meer.
Inmiddels wel weer internet. Het "voicelampje" brandt niet en het wireless-lampje knippert nu rood. (heb nu contact via ethernet want het wirelessbereik is ipv 100% naar 34% gegaan).

iemand enig idee hoe ik het een of ander kan/moet aanpassen?
 
Goedemorgen,

Heb je al inlogcodes gekregen van speedlinq om te bellen? Zit wat tijs tussen het activeren van het bellen via hun website -> mijn speedlinq nl. Na aanmelding via mijn speedlinq krijg je de inlogcodes met de post thuis.

Greetz!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan