Geen verbinding met 2e computer draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

marluam

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2008
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Ik gebruik een modem/router van Tele2. 1 laptop is hiermee al draadloos verbonden.
Nu wil ik een 2e computer via een draadloze usb-adapter verbinding laten maken met de router.
Ik kan het draadloos netwerk vinden, ik maak verbinding, dat lukt ook maar ik krijg de melding "beperkte of geen verbinding mogelijk".
Ik gebruik dezelfde WEP encryptie als opgegeven in het modem/router.
Wat doe ik fout?

Besturingssysteem Windows XP sp 3.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Kan evt. wat meer gegevens verstrekken, maar dan moet ik wel weten welke gegevens:confused:
 
Heb je het ook met de kabel geprobeerd? Heb je eerst een kabel gebruikt om de verbinding te krijgen of heb je het alleen met de draadloze usb-adapter geprobeerd? Had je het probleem voor sp3 ook ?
 
Sorry dat ik gister niet meer gereageerd heb.
Ik heb zojuist de computer met een draad aan het modem/router verbonden. Het probleem is dat ik de software niet meer kan vinden, dus ik krijg de melding dat het apparaat niet gebruikt kan worden. Kan ik dit omzeilen?

Het is een nieuwe computer, dus er zit servicepack3 op. Ervaringen met servicepack2 heb ik dus niet. De laptop, die wèl draadloos is, heeft ook sp3 en geen problemen.
 
Bedoel je dat je de software niet kan vinden van de draadloze usb-adapter ?
Die heb je wel nodig, mocht je m niet kunnen vinden dan post hier even het merk en type.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb vandaag zelf wat speurwerk gedaan en uiteindelijk tele2 zelf gebeld.
Wat bleek nou, ik had alles juist gedaan maar met het verbinding maken, eerst de firewall uit moeten zetten. Zodra ik verbinding had heb ik de firewall weer kunnen activeren....
Tja, logisch hè?
Zo'n vreemde (voor mij dan) actie vind je natuurlijk nergens op een forum.
Dus.... mijn probleem is opgelost.
 
Opgelost

:thumb:

Kan je de status van de vraag op "opgelost" zetten a.u.b.
(doe je rechts onderaan het scherm)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan