geen verbinding met adsl Wanadoo via Linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oege

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2005
Berichten
14
wat heb ik:
windows XP sp2
Linksys WAG354G

wat lukt mij:
LAN-verbinding (instellingen kan ik veranderen via IE-explorer)

wat wil ik?
verbinding met adsl Wanadoo-Direct

instellingen in gateway (volgens yabu.nl):
VPI: 0
VCI: 35
prim.DNS: 194.134.5.55
sec.DNS: 194.134.5.5 (servicenaam niet nodig)
verbindingstype: PPPoA (kan ik alleen instellen door PPPoE op disable te zetten)
encapsulation: RFC 1483 bridged LLC
username en ww kan dan NIET ingevuld worden, maar als ik PPPoE op enable zet wel;

als ik bovenstaande settings de DNS actief heb kan ik niet saven.
foutmelding: bridged ip value is illegal
gevolgd door: ip value is out of range

Heeft iemand met deze router al verbinding kunnen krijgen met Wanadoo / internet?
Weet iemand de juiste instellingen?
 
upsidaisy,

dank voor je reaktie.
hier heb ik zelf ook aan gedacht en geprobeerd via de wizard de instellingen via BBned in te stellen, maar ook dit zonder het verwachte resultaat.

ik ben bang dat, als ik W. als provider wil houden, over zal moeten gaan op W.-family en dat stuit een beetje tegen mijn principe.

(een provider biedt mogelijkheid tot verbinding met het net, in zijn service kan deze ook de hardware aanbieden, maar dit moet niet dwingend zijn)

ik zal m'n gedachten er nog een keer over laten gaan.

ps.: doet je W het al weer?
 
Ja,de W doet het weer.

Als ik me niet vergis loopt het direct stuk via BBNeD en daarvoor zou je moeten gebruiken:

Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 35


Het zou dan moeten werken tenzij je Linksys protesteert.
 
Hi Oege,

Way above my skills

Sorry
Groet, Ron

BTW ik gebruik de familybox dus heb niet hetzelfde probleem
 
Ron,

geeft niet, maar alles helpt toch mee om je gedachten even op een rijtje te zetten zodat je het niet meer te eng gaat zien.

groet,
Oege.
 
upsidaisy,

dank voor je ondersteuning.
ik heb ook nog gezocht naar nieuwe firmware maar niet kunnen vinden;

ik denk dat de combinatie Wanadoo en eigen gateway niet samen gaat, dus dat wordt nog een nachtje slapen over of de modem-router de deur uit of een andere provider kiezen.

(misschien heb je nog een goede tip ;) )

groet,
Oege.
 
Waar gaat het nu exact fout ?

Het zou gewoon moeten werken want Linksys is op zich een goed product.
 
upsidaisy,

ik zal morgen wat schermafdrukjes maken en je sturen, want nu heb ik weer verbinding via de "oude" Thompson-modem.

ik ga nu m'n oogjes dicht doen en lekker slapen.

wel te rusten,

Oege.
 
upsidaisy (en iedereen die ervaring heeft),

ik heb een pdf met de nodige schermafdrukjes toegevoegd;
zien jullie wat ik over het hoofd zie

of moet ik aan instellingen buiten de router denken:
Norman virusscanner
ZoneAlarm (router ingesteld zonder dat ZA actief was)
IE-explorer
FireFox


sorry mensen, wat netwerken betreft ben ik een verschrikkelijke leek :eek:


groet,

Oege.

ps: ik zit te knoeien want het pdf-je wil niet toegevoegd worden
 
Gggrrrrrrrrr......

ik voel me een vreselijke klungel, maar ik krijg de bijlage niet meegestuurd....



wat doe ik fout.
 
Dat is mooi,alleen is het de bedoeling dat je hier dan een link plaatst zodat de forumbezoekers het kunnen zien als ze het aanklikken.
 
Als je de Linksys aan het aansluiten bent heb je dan de USB gerelateerde software ook verwijderd ?

Verder heb je in het Set-up scherm bij IP-settings use teh following ip etc aangevinkt en vervolgens staat er niks in.MOet dat niet gewoon zijn Obtian ip address automatically ?

Oh,en met je MAC adres kunnen we niks,dus dat hoef je niet door te krassen.
 
lieve mensen,
ik heb de moed opgegeven; mijn conclusie is: de Linksys is niet geschikt voor Wanadoo; ik heb de tips van upsidaisy opgevolgd en m'n oor maar weer eens bij de helpd. van W. te luisteren gelegd maar hun kennis over andere hardware dan de eigen is te gering.
half nov. stap ik over naar 12move met een gloednieuwe gateway ZyXEL-2606HW 61 (voorbereid op VoIP) en ondersteund door de provider (en ik bespaar ook nog op m'n maandkosten :) ).

Iedereen die mij met tips, ideeën en vragen heeft geholpen: hartelijk dank.

upsidaisy, dank voor al je moeite; ik hoop dat de instelling die in je ondertekening staat in deze tijd veel middelen mag ontvangen om in de gebieden die getroffen zijn door de natuurrampen goede ondersteuning en hulp te kunnen geven.

als ik overgegaan ben naar de andere provider zal ik jullie hier van op de hoogte brengen en dit onderwerp sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Suc6 en daar zal het vast beter gaan want Wanaboe maakt de laaste tijd niet echt reclame.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan