Geen verbinding met Billion router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Owain

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
44
Situatie: Krijg geen verbinding met mijn router. Zitten twee computers op aangesloten. De ene (waar ik nu op zit) werkt gewoon volgens het boekje en de andere wil maar geen verbinding maken.

Router = Billion ADSL Firewall Router. Netwerkkaart is een Realtek RTL8139/810x....voor zover ik kan zien is daar niks mee aan de hand. Lichtjes op de router branden en die van de netwerkkaart brand ook.

Firewall uitzetten op de pc helpt ook niet. Probeer ik de verbinding te repareren dan krijg ik deze melding:

This following steps of the repair failed
Renewing the IP-adress
Purging and reloading the remote cache name table of NetBT
Sending name release packets to WINS and then restarting refresh
Refreshing all DHCP leases and re-registering DNS names
Please contact your networkadmin or ISP

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen?
Besturingssysteem is
Windows XP (built 226)

Alvast bedankt.
 
Wanneer er één computer wel werk en de ander niet, weet je één ding vrijwel zeker: de router staat goed ingesteld, 't ligt aan de instellingen van die ene pc. Firewall uitzetten hoeft niet voldoende te zijn, om firewall echt uit te sluiten moet je firewall deinstalleren, geldt trouwens ook voor de firusscanner. Controleer eens of je pc wel een ip-adres van de router toegewezen krijgt, dan kunnen we je misschien verder helpen.
 
De PC krijgt geen IP-adres aangewezen door de router.
Ook als ik het handmatig probeer in te stellen dan wil dat niet lukken...

Netwerkkabel werkt goed, netwerkkaart van andere pc in deze pc gedaan en dan werkt het ook niet, doe ik hem weer terug in de andere dan werkt hij wel weer gewoon.

Heb mijn ISP gebeld maar die sukkels daar begrijpen er ook geen tyfus van als ik hun de situatie uitleg.

Ben radeloos...
 
zelfde probleem...al nieuws?

Ik zit met hetzelfde probleem. Wel internet op de HOST computer, niet op de computer boven.

Ik heb op helopmij.nl gepost maar niets hierover ontvangen. Bij demon weten ze ook nites. Is dit dan zo;n ongelooflijk probleem.

Is het mogelijk om een switch te gebruiken ipv een router?

allemaal vragen?


ik was benieuwd of jij inmiddels nieuws hebt.


Tom Thobe
 
Ik heb de computer geformatteerd. Was een probleem in de Netbios, nu is het opgelost alleen werkt mijn internet zo traag als dikke ****** op beide computers.

Sommige sites openen gewoon snel en andere doen er zo lang over dat ik het maar opgeef. Dit ligt volgens mij aan de instellingen van de router, want heb alle mogelijke problemen die met de software te maken kunnen hebben gecontroleerd.

Heeft iemand voor mij een handleiding van de Billion Firewall Router 4 port 10/100MB LAN? Kan mijn cd helaas niet vinden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan