Geen verbinding met de Realtek 8187L

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nillow

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Beste lezers,

Ik ben ten einde raad :(

Vorige week heb ik een antenne van Alfa Network aangeschaft, de AWUS036H.
Allereerst was het in het begin al vrij moeilijk om daar de juiste driver voor te vinden en daar heb ik volgens mij al zo'n 20 uur inzitten. Er zit een chipset van Realtek in, de 8187L en daar heb ik de driver voor Windows 7 voor kunnen installeren die hem ook schijnt de installeren voor de 64 bit versie.

Als ik op mijn computer kijk en bij eigenschappen kijk, lijkt hij volledig aan te geven dat alles in orde is. Het probleem is echter dat hij helemaal niets lijkt te herkennen.
Bij de installatie zit een programma'tje, de Realtek RTL8187 Wireless Lan Utility, die ook niets doet, omdat hij de kaart verder niet schijnt te herkennen. Ik ben hier ontzettend lang al mee bezig, maar kan er niet uitkomen. Is hier toevallig iemand met de nodige kennis hiervan?

Waarom koop je een draadloze netwerkkaart waar de drivers voor het besturingssysteem dat je gebruikt er niet wordt bijgeleverd op CD-rom etc.?

Verder: Had je het over de W7 driver die hier te downloaden is?
Of had je het over de driver die je hier kunt vinden? [Die zijn (voor W7 tenminste) in beta, dus misschien niet foutloos.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dag Tijs,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had hem via marktplaats gekocht. En ik moet zeggen dat hij nog helemaal compleet was, dus inclusief cd-rom. Nou is het zo dat het ding uit Taiwan komt en daardoor die cd-rom redelijk onbegrijpelijk is en indertijd ondersteunde hij al wel Windows 7, maar nog niet de 64 bit-versie (weet ik inmiddels na al deze dagen).

Bedankt voor de links. Ik was er echter al geweest en ik had ze beiden geprobeerd. Voor de zekerheid heb ik die van Realtek genomen die ze speciaal voor W7 ontwikkeld hebben, inderdaad een Beta-versie. Maar ik begrijp dat dit wel gewoon zou moeten werken.

Voor de zekerheid zal ik precies vertellen hoe ik hem ge�nstalleerd heb:
De installatie is als volgt gelukt
RTL8187L_Win7_6.1316.1209.2009.L gedownload via de hoofdwebsite van Realtek
Deze heb ik ge�nstalleerd als administrator nadat ik voorkomen had dat Windows zelf automatisch een driver installeert. Dat verkreeg ik op de volgende manier:
(gevonden via http://www.addictivetips.com/window...tomatic-driver-installation-in-windows-vista/)

* Ga naar Start�>Tik in het zoekvak gpedit.msc in en druk enter
* Hiermee opende ik de editor voor lokaal groepsbeleid
* Daarna ging ik naar: Computerconfiguratie->beheerssjablonen->Systeem->installatie van apparatuur. Daarna naar de submap 'beperkingen voor installatie van apparatuur.
Rechts daarvan stonden de mogelijke restricties opgesomd.
Met rechtsklikken op "installatie verhinderen van apparaten die niet worden beschreven door andere beleidsinstellingen" verkreeg ik de optie om die in te schakelen.
Nadat ik vervolgens Windows ge-reboot had, kon ik weer de antenne is de USB steken en werd de automatische installatie overgeslagen. Vervolgens heb ik vorig proces weer ongedaan gemaakt zodat ik gewoon kon installeren .

Als de kaart ingeplugd werd, kwam hij in apparaatbeheer te staan onder onbekende apparaten.
Daarna in apparaatbeheer rechtermuisknop op device klikken en vervolgens handmatig kiezen voor het zoeken naar het stuurprogramma. Hierna verwees ik naar de plek waar dit stuurprogramma al ge�nstalleerd staat: C:\Program Files (x86)\REALTEK\RTL8187 Wireless LAN Utility\Driver. Daarna was het helemaal gelukt. Hij geeft ook verder aan dat het gelukt is, maar misschien dat ik iets over het hoofd zie.

Wat ík zou doen is het volgende:
a. Stel de driver veilig (er moet een .cat bestand bij zijn, voor de digitale ondertekening). Je had een map waar ze stonden (zie vorige posting). Stel die map veilig (=kopieer naar memory-stick o.i.d.)
b. Deïnstalleer alle Realtek driver-software die je tot nu toe geïnstalleerd had voor de draadloze netwerkkaart.
c. Herstart de pc, start Apparaatbeheer en kijk of de draadloze netwerkkaart staat genoteerd als werkend (waarschijnlijk dan met een Windows driver).
d. Maak verbinding met het draadloze netwerk 'op de Windows manier', dus via Netwerkcentrum.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor de genomen moeite.

Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en inderdaad..... ik zie in elk geval weer netwerken in de buurt. Zo was ik echter ook begonnen, maar er waren twee redenen dat ik besloot om de driver van de fabrikant te gaan gebruiken.

Allereerst krijg ik geen verbinding met mijn livebox. Daarnaast werkt de Realtek Wireless Lan utility niet en die heb ik volgens mij nodig om het maximale uit deze kaart te halen.

Ik weet ook niet of ik alle functionaliteit heb die ik straks nodig heb.

Tsja, je kunt natuurlijk proberen of je met het opnieuw installeren van de software alsnog het werkend kunt krijgen.
PS: De Realtek software is nét een klein slagje nieuwer dan de software die je kunt vinden op de website van de fabrikant, maar de software is in beide gevallen gewoon afkomstig van Realtek.

Persoonlijk zou ik gaan voor de versie die de fabrikant beschikbaar stelt. Download die opnieuw (ik zag een melding dat de W7 software recent vernieuwd zou zijn) en installeer die. Hopelijk wordt het dan wel werkend. Indien niet, dan houdt het voor mij op, en kan ik je niet verder helpen. Dan misschien een mailtje richting de fabrikant sturen.

Tijs.

Dag Tijs,

Uiteindelijk ben ik maar eens naar het binnenwerk gaan kijken. Het vreemde is dat er een andere chipset in blijkt te zitten. Een Ralink RT3070L. Ik snap er eigenlijk nu helemaal niets meer van, maar ik ga eens op de website van Ralink kijken.

Denk eraan dat Ralink chips heel veel worden gebruikt in apparaten van allerlei merken.
Voorbeeld: Ralink tref ik o.a. aan in (sommige) Linksys en Cisco draadloze netwerkkaarten. De Cisco draadloze (USB) netwerkkaart die ik heb werkt met dezelfde driver als ik hieronder aangeef voor jouw draadloze netwerkkaart.

M.b.t. drivers:
Download "USB (RT2870 /RT2770 /RT307X /RT2070 /RT357X /RT3370 /RT8070 /RT5370)" (=tweede driver in de lijst) op deze link.
Fake bij het downloaden een naam (ik gebruik altijd "piet" met e-mailadres "piet@chello.nl").

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

En meteen de driver er bij...... Het duurde even. Ongeveer een minuut per halve mb downloaden, maar dat mag de pret zeker niet duren.
Ontzettend bedankt. Je wil niet weten hoe blij je mij hiermee gemaakt hebt. Ik was hier zo afschuwelijk lang mee bezig. Raar trouwens dat Alfa Networks alleen de drivers voor Realtek plaatsen. Het had me zo ontzettend veel uurtjes kunnen schelen als ik dit eerder geweten had.

En ik heb ook nog eens heel gemakkelijk verbinding gemaakt! Het klinkt raar, maar als alles zo moeilijk gaat, verwacht je niet plotseling dat het opeens makkelijk gaat.

En dan ga ik nu kijken of hij geschikt is voor waar ik hem voor gekocht heb.
Hartstikke bedankt voor de moeite.

De Ralink verbindingssoftware is inderdaad super is ook mijn eigen ervaring. Ik heb wel eens bij iemand de Linksys verbindingssoftware expres daarom omgezet naar de Ralink variant.

Mooi dat mijn hulp een oplossing heeft geboden.

Graag je vraag nog even op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Tijs,

Ik ben hier net en zat me al af te vragen of ik niet iets moest afsluiten. Ik laat hem nog heel eventjes open staan. Ik kwam er net achter dat ik nog geen verbinding had. Waarschijnlijk een verkeerd wachtwoord of mijn Livebox heeft ook nog wel eens kuren. Ik ga dat even proberen op te lossen, maar als dat niet lukt, dan hoef ik niet meteen weer een nieuw topic te openen.

Ik zag dat je werk zocht. Ben je inmiddels al aan een baan gekomen?

Vermeld in ieder geval even welke livebox je hebt (merk+type).
Ik heb zelf geen probleem ondervonden met mijn Cisco usb stick met de Ralink driver-software om te verbinden met een Siemens SX550 livebox.

Ik heb werk, maar dat is op tijdelijke basis. Ik houd me dus aanbevolen voor suggesties die kunnen leiden naar een baan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is inmiddels gelukt.

Ik kon via ipconfig/all mijn macadres achterhalen en toevoegen aan mijn router.
Waarschijnlijk ben ik hier de laatste tijd nog wel vaker. Ook ik zit momenteel in de situatie dat ik zonder werk zit, maar ik hou dit soort dingen wel altijd in gedachten.

Nogmaals hartstikke bedankt! :thumb:

Lijkt er dus op dat je MAC-filtering had ingesteld staan op je LiveBox. Dat zal (naar ik aanneem) toch niet de standaard-instelling zijn van een nieuw uitgeleverde Livebox...

Mooi dat het nu werkt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan