Geen verbinding met draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DylanG

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Beste hulpmij.nl gebruikers,

Sinds gister ben ik samen met een klasgenoot begonnen met stage lopen.
Op het begin hadden we allebei geen internet, er stond bij ons beide "Toegang: alleen lokaal". Ook kwam er een foutmelding bij hem, "Er is een IP-adres conflict gedetecteerd". Mijn stagebegeleider stelde voor om mijn DNS in te stellen op 192.168.0.30, en ik heb nu goed werkend internet, maar bij hem lukt het nog steeds niet, hij krijgt nog dezelfde foutmelding over het IP adres conflict.

Ik heb ipconfig /release en ipconfig /renew bij hem geprobeerd maar dit lukte niet en gaf de volgende foutmelding: "Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten."

Iemand enig idee?
Ik heb een .rar bestand toegevoegd met 2 screenshots ervan: van zijn (nietwerkende) ipconfig /all log, en mijn (werkende) ipconfig /all log, misschien komt het van pas?

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Hoi Dylan,

Probeer eens de netwerkadapter te deinstalleren en opnieuw te installeren.
Geef daarna de instelling mee dat er automatisch een IP adres moet worden toegewezen.

Wat gebeurt er?

Hoi Dylan,

Probeer eens de netwerkadapter te deinstalleren en opnieuw te installeren.
Geef daarna de instelling mee dat er automatisch een IP adres moet worden toegewezen.

Wat gebeurt er?

Hey gast0132,
Allereerst bedankt voor je snelle reactie,

Hij heeft nu zijn netwerkadapter ge-deinstalleert, alleen waar vind ik nu de download om hem weer opnieuw te installeren?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Dylan,

Als hij de netwerkadapter vanuit het apparaatbeheer menu heeft gedeinstalleerd, dan zullen de drivers zelf nog wel op de PC te vinden zijn.

Zo niet, dan dien je de drivers opnieuw te downloaden. Hiervoor dien je eerst erachter te komen wat voor netwerkkaart hij heeft. Is het een onboard (een die aan het moederbord vast zit) netwerkkaart of niet?

Als je mij het merk/type van de netwerkdriver geeft, kan ik eventueel de driver voor je opzoeken.

Hey gast0132,

Hij heeft inderdaad de netwerkadaptar vanuit apparaatbeheer ge-deinstalleerd. Waar kan ik dan deze drivers vinden op zijn laptop? Ik heb hier totaal geen verstand van. De naam/het merk van zijn laptop is Acer Aspire 7520G trouwens, misschien heb je hier wat aan?

Bedankt

Edit: Hij heeft Isatap Adapter #2 eraf gegooid trouwens, en zijn Netwerkadaptar heet Athenos AR5007EQ trouwens.

Dylan,

Als je na de deinstallatie de laptop opnieuw start, moet hij aangeven dat er een hardware apparaat is gevonden. Meestal installeert ie de drivers dan gelijk.

Welke versie van Windows heb je ? Dan zoek ik de driver erbij voor het geval hij het niet automatisch installeert.

Hey gast0132,

Hij heeft zijn laptop geherstart maar hij gaf niks aan/installeerde niks.

Zijn besturingssysteem is Windows Vista Home Premium 6.0,

We hebben nu pauze dus het kan misschien een uur duren voordat ik weer antwoord, maar bij deze alvast hartelijk bedankt voor je hulp!

Tot strax :p

Hoi Dylan,

Ik moet er zo ook even tussenuit voor een uur.

Kun je het volgende doen.

1. Een screenshot van zijn huidige apparaatbeheer maken en deze hier posten.
2. De netwerkadapter dient te worden gedeinstalleerd. Daarna PC rebooten en mocht het niet vanzelf installeren dan op http://www.acer.nl/acer/service.do?...ryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947 de drivers downloaden.
3. Als je de installatie hebt gedaan, kijk even bij Netwerkverbindingen of de LAN er inmiddels staat (ervanuitgaande dat het om een LAN gaat).
4. Mocht deze er staan, kijk dan of hij een IP adres heeft toegewezen (geen 169.*), maar een 192. of publiek IP adres, zo ja dan is het probleem opgelost.
5. Zo nee, zet even de firewall en antivirus uit, zorg dat LAN automatisch een IP adres toegewezen krijgt, wellicht handig als je van een kabelmaatschappij modem gebruik maakt om de modem te resetten, omdat deze maar 2 macaddressen in zijn geheugen kan onthouden (de Mototola van ziggo bv).
6. Mocht je al deze stappen hebben gedaan en het werk nog niet, laat het dan even weten en kijken we samen naar een andere oplossing.

Hey gast0132,

Hij had eerder Isatap Adapter #2 eraf gegooid, hoort dit wel? We hebben geen flauw idee hoe we het er weer op kunnen krijgen en/of dit gevolgen heeft voor zijn laptop/internet ofzo..?

Dit hadden we gedaan vóórdat we zijn "echte" (volgens mij) netwerkadapter, Atheros hadden ge-uninstalled. Deze hebben we nu weer geinstalleerd en dit heeft geen effect, dezelfde foutmelding komt terug over het IP-adres conflict.

Het gaat wel om draadloos internet he? (Dat is WLAN toch?)

Jep, met de kabel doet 'ie het wel.
Het probleem alleen is, dat ik samen met hem moet werken, en in de kamer waar we zitten zijn geen USB poorten, dus we moeten op de een of andere manier zijn draadloze verbinding aan de praat kunnen krijgen..

Hoi Dylan,

Het begint zo wat complexer te worden.
Is er een optie dat je de laptop nu even met de kabel aansluit zodat je verbinding hebt, en dat ik bv door middel van een teamviewer sessie remote kan helpen? Je kunt dit proces meekijken....

Probeer eerst ook even alle beveiligingssoftware uit te schakelen (firewall, antivirus) en kijk of je dan verbinding kan maken.. kan het dan wel? dan moet de software worden geconfigureerd.

Hey gast0132,

Hij heeft geen virusscanner of firewall dus daar kan het niet aan liggen.
Morgen komt er ook iemand langs om even te kijken, mocht diegene het niet kunnen oplossen dan zouden we dat wel willen proberen (teamviewer). Zal ik je morgen nog ff via dit topic laten weten of het gelukt is?

Alvast hartelijk bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan