Geen verbinding met draadloos netwerk met Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

riesbuist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2010
Hallo,

Ik heb een HPE-120nl pc met een 802.11n Wirless LAN Card van Ralink en een Sitecom WL-350 Wireless Media Router.
Als ik de computer voor de eerste keer van de dag opstart krijg ik geen verbinding met het draadloze netwerk. Doe ik de computer na het opstarten weer helemaal uit en start hem direct nog een keer op dan krijg ik wel netwerk verbinding. Ik heb de computer ook zo gezet dat hij niet meer in de slaapstand gaat want dan heb ik weer problemen om verbinding te krijgen met het draadloze netwerk.
Ik heb het probleem ook al voorgelegd bij HP maar die hadden er geen oplossing voor.

Weten jullie of hier misschien iets aan te doen is.

Ik heb wel een workaround die waarschijnlijk werkt:
Schakel de draadloze verbinding uit (via Netwerkverbindingen of via Apparaatbeheer. Via Netwerkverbindingen is geprefereerd.): Rechtsklikken op het apparaat en Uitschakelen kiezen. Laat Netwerkverbindingen danwel Apparaatbeheer even open staan voor de volgende stap.
Zodra je het idee hebt dat Windows helemaal zou moeten zijn opgestart, dan de draadloze verbinding weer inschakelen: Rechtsklikken op het apparaat en Inschakelen kiezen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan