Geen verbinding met Google etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blixie

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Ik weet niet of de vraag hier thuishoort of bij de sectie netwerk, als dat zo is dan wordt het topic wel verplaatst door de moderator.:o

Op onze laptop (Vista home basic) die in een draadloos netwerk hangt krijg ik geen verbinding met de sites van google en bijv Gmail. Telkens als ik met google iets wil opzoweken of Gmail benader komt de bekende melding dat de webpagina niet gevonden kan worden. Hoe los ik dit op? Ligt het aan Vista of een verkeerde instelling van mijn netwerk? Op de basis desktop PC werkt het nl. wel.

Ik denk niet dat het met je netwerk te maken heeft welke internetsites werken of niet, werken alle andere websites wel gewoon? Als dit de enige sites zijn denk ik dat er iets bij je firewall tegenwerkt, dan moet je daar even kijken.

Is dit probleem vanaf dag 1?
Wat als je de netwerkkabel in de laptop prikt (en de draadloos uitzet)?

Als de laptop rechtstreeks op de netwerkkabel is aangesloten en draadloos is uitgeschakeld werkt het perfect., alleen de spellingscontrole uit de Google werkbalk is niet benaderbaar?!
het moet dus ergens zitten in een instelling van het draadloze netwerk. Hoe en waar moet ik zoeken?

Welk merk/type router heb je? Het kan zijn dat je de firmware moet updaten.

Het draadloze contact gaat via een Ovislink Air Live Acces Point model WL-1120AP. Is dat de info die je zoekt?

Nooit van gehoord :-).
Update de firmware eens.

Als je hulp nodig hebt even zeggen, dan ga ik voor je op zoek.

Ik heb geen idee wat firmware is en hoe dat geupdate moet worden.

Firmware is software die apparatuur aanstuurt. Zo zit er firmware in, bijvoorbeeld, moderne magnetrons en koffiezetapparaten.

Voor jouw access point kan ik één upgrade vinden:
WHP1100/1120/1130 AP firmware (fix connection problem with WL-1120AP client)
Hier te downloaden: http://www.airlive.com/support/WL-1120AP/WL1120AP-300I.zip

Hoe je deze moet installeren kun je vinden in het configuratiemenu van de router.
De handleiding kun je hier vinden: ftp://airliveftp.dyndns.org/Wireless_Indoor/WL-1120AP/WL-1120AP_Manual.pdf.
Firmware upgraden staat op pagina 33.

Er wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord, hoe kom ik daar aan?:o Anoniem aanmelden gaat ook niet.

Niet.. toen ik hem opzocht werkte 'ie gewoon.
Ik kan de hle handleiding niet meer vinden op die site.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je volgend jaar via dit draadje aangeven wat ik op welke PC moet doen? Is dat een optie?

In ieder geval een fijne jaarwisseling gewenst en een mooi en vooral gezond 2008

Hoi XP-PC, kan je aub nog aan mijn voorstel denken e.e.a. hier uit te leggen wat ik zou moeten doen? Dan hebben anderen er ook wat aan. BVD:thumb:

Het kan ook zijn dat je de DNS server moet invullen bij de netwerk instellingen van je netwerk apparaat en bij die van de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan