geen verbinding met internet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

uweslankheid

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2002
Geen draadloze verbinding met internet... (sweex router)

Hallo,

ik heb een sweex11g router met Wanadoo cable (zwarte motorola modem) en ik krijg mn laptop niet draadloos op internet.
Wel kan ik bedraad verbinding krijgen via de router op mn vaste pc. De utp kabel vanaf de modem gaat op nr1 in de router en uit naar de pc op nr2. Klopt dit of moet ik de WAN aansluiting gebruiken?
Mijn TCP/IP instellingen staan op automatisch en ik het de router ook al diverse keren gereset.
De laptop geeft aan dat ik een uitstekende draadloze verbinding heb, alleen er is geen inkomend en uitgaand dataverkeer.

Ik werk met XP en heb express de firewal uitgezet, er staat wel een zone-alarm geconfigureerd.

Wat kan ik nu nog doen?

Laatst bewerkt:
Je moet de wan gebruiken voor de aansluiting naar het modem.
Nu gebruik je hem als switch, en kan alleen de pc met de juiste macadres erop, de pc dus.

Wel in de router het macadres clonen van je pc.

Als je in webconfig van de router zit, meestal bij de wan en dynamic ip, je kunt hem ook gewoon invullen, of clonen.

Ik ben niet zo thuis in draadloze routers, kun je me nog even op weg helpen? Hoe kom ik achter het Mac adres van mn vaste pc? Klopt het trouwens dat er maar 4 draadjes nodig zijn in de utpkabel?

Nou ik heb het even opgezocht bij Sweex, waar je trouwens een manual van hebt waar het allemaal instaat, MAAR, je hebt een modem/router gekocht, voor een adls aansluiting, zo te zien.

Ik weet dus niet of je deze modem/router hiervoor kunt gebruiken.
Heb je alle verpakkingen nog, inpakken en omruilen.

Of kun je hier het echte type nummer opgeven, die 11g wil alleen maar draadloos zeggen.
En met ipconfig /all in de dosbox, kun je zien wat het fysieke nummer is, ook wel mac adres genoemd.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de handleiding bij de cdrom gelezen en daar hebben ze het weldegelijk over een Motorola Euro Docsys(DHCP) modem van Wanadoo.
Er staat in dat ik het Motorola protocol moet selecteren waarna een configuratiescherm voor L2TP verschijnt. Ik kan alleen nergens dat Motorola protocol selecteren.

Ook staat er : De MTU waarde is default en zou dus moeten kunnen blijven staan.

Zal ik maar een (duurdere) Linksys halen zodat ik eindelijk met mn laptop zelf online kan en niet op de draadloze onbeveiligde router van mn buurman?

mvg Uwe

Die Motorola modem heeft er niets mee te maken, die dient als tussen station tussen router/pc en kabelinternet.

Ik vroeg welke router het precies is, omdat ik vemoede dat het niet een geschikte is, maar een router/modem voor adsl, maar dat weet ik niet zeker als je niet precies het modelnummer opgeeft van Sweex.

Da's wel een hele oude handleiding / instructie volgens mij.
Vroegah... had je een heel specifieke router nodig vanwege het protocol. Tegenwoordig niet meer. Begin maar eens met de modem aan de WAN aansluiting te hangen.
MAC adres klonen is bij mijn weten niet nodig (heb het nooit bewust gedaan....)

Mooi, dat is een gewone router, geen modem/router.

Dan kun je in de webconfig dat mac adres opgeven bij de wan instellingen, als ik zo die userinterface bekijk, hoef je alleen de boel na te lopen om te ontdekken waar.

Het is wel een beknopte manual, er staat idd niet veel in.

Er staat wel veel info op de cd rom, helaas alleen in het Engels.

Kun je me toch nog even uitleggen hoe ik achter dat mac adres van mn pc en mn laptop kom?
Bedankt alvast.

Was in mijn vorige post vergeten, ipconfig / all in de dosbox intoetsen, dat is bijbureauaccessoires, opdrachtprompt.

Daar wordt het fysiek adres genoemd.

Laatst bewerkt:
Yessss, gelukt!!
Nog 1 klein vraagje, hoe kan ik mn netwerkje nu beveiligen?

mvg uwe

ps bedankt voor de adviezen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan