geen verbinding met internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter 23999
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

23999

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Beste allen,
Ik heb internet via adsl (livebox van wanadoo), 2 pc's erop aangesoten en alles werkt prima. Nu heb een laptop Acer 7720z gekocht en kreeg een router Linksys WRT54GC erbij. Nu heb ik de router op de livebox aangesloten en deze maakt draadloos contact met de laptop Ik heb echter geen verbinding met internet. Als ik mijn pc losmaak van de livebox en aansluit op de router heb ik ook geen verbinding met internet. Als ik de pc terug aansluit op de livbox heb ik weer wel internetverbinding (na opnieuw de pc te hebben opgestart) Wat doe ik fout?

Je moet wat aanpassen in je Linksys. Het ipadres van de router is gelijk aan die van de Livebox

IP veranderen: log in, ga naar de Setup pagina -> Basic Setup -> Network Setup. Verander het IP, sla de wijzigingen op (Save Settings) en dan zul je idd opnieuw moeten inloggen, maar met het *nieuwe* IP adres!

Info gevonden via onderstaande link. Staat nog wat meer info.
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1142951

geen draadloos internet

Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Bij nader inzien, moet ik wel een netwerk hebben? Dit is mijn huidige situatie. Ik heb adsl via een Livebox van wanadoo. Op deze livebox zitten 2 pc's aangesloten (met kabels) Dit werkt prime! Sinds kort heb ik een Acer 7720z laptop met een draadloze router (wrt54gc) Nu wil ik draadloos kunnen internetten met alleen mijn laptop? Hoe moet ik dit aansluiten en wat moet er worden ingesteld?

Als je livebox niet is voorzien van een WiF optie. Je de linksys hiervoor gebruiken.
Op zich is het goed te doen om het werkend te krijgen maar als je kennis niet hebt kan het lastig zijn.

Je kunt proberen om de linksys puur als Accesspoint in te stellen. Het routergedeelte gebruik je dan niet van de router en je kunt er alleen draadloos een verbinding mee maken. Je voegt dan eigenlijk WiFi functie toe als aan de Livebox en meer niet.

Als dat je wens is kun je via onderstaande link een stappenplan vinden om de linksys in te stellen als AccessPoint.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465

geen draadloos internet

Bedankt voor de verwijzing naar HowTo. Ik loop echter al vast bij punt 2. Als mijn wireless router niet op de livebox mag zijn aangesloten en bij punt 3 staat: je hangt een pc alleen aan de wireless router ........ dan heb ik geen vervinding met het internet met mijn vaste pc en dan wordt er geen pagina gevonden. Wat zie over het hoofd??

Hoi !

Om de Linksys te configureren moet je helemaal geen verbinding met internet hebben !

Er staat duidelijk"verbind het modem NIET met de router" alleen de Linksys met een PC (in dit geval je laptop).

Als je gewoon letterlijk uitvoert wat in de link van @mikeo staat gaat het zeker werken !

Greetz,

Harry.

geen draadloos internet

Harry, bedankt voor je reactie. Ik heb nogmaals geprobeerd precies te doen wat wordt beschreven in HowTo. Ik heb mijn linksys aangesloten op mijn pc. De linksys is verder nergens op aangesloten (uitgezonderd de netspanning) Ik heb in de regel van internet explorer het adres getypt (http://192.168.1.1) zoals omschreven, en dan verschijnt de melding"de pagina kan niet worden weergegeven" Dan doe ik toch iets niet goed of is er toch iets fout in de omschrijving?

Hoi !

Kijk dan even in de manual van je Linksys wat je moet intrommelen om te kunnen inloggen; blijkt dat toch 192.168.1.1 te zijn (wat ik ook dacht) moet je 'm even resetten.

Daarna moet het probleemloos lukken.

Greetz,

Harry.

Harry, bedankt voor je reactie. Ik heb nogmaals geprobeerd precies te doen wat wordt beschreven in HowTo. Ik heb mijn linksys aangesloten op mijn pc. De linksys is verder nergens op aangesloten (uitgezonderd de netspanning) Ik heb in de regel van internet explorer het adres getypt (http://192.168.1.1) zoals omschreven, en dan verschijnt de melding"de pagina kan niet worden weergegeven" Dan doe ik toch iets niet goed of is er toch iets fout in de omschrijving?

Waarschijnlijk heb je het ipadres hiervan in de eerste reactie van mij al aangepast. Reset inderdaad de router even naar de fabrieksinstellingen zoals Harry aangeeft.

Daarna kun je wel weer via dit adres de router bereiken.

Lukt het dan nog niet nog wat tips.
Let ook op dat je geen vast ip-adres hebt ingesteld in Windows.
Herstart de pc nadat je deze hebt verbonden met de router zodat deze ook een ipadres krijgt van de router. Soms wil het niet goed gaan en krijg je geen ipadres van de router als je deze aansluit terwijl Windows al actief was.

draadloos internetten

Ik ben nog volop bezig om draadloos verbinding te krijgen met internet met als handleiding HOWTO. Toch lukt het me niet. Wat ik nu heb gedaan, mijn router alleen op de computer (lees laptop) aangesloten met de bijgeleverde utp kabel. Ik heb in de browser regel het (default) adres ingetypt (http://192.168.1.1) en dan gebeurt er niets. Als ik dan op mijn laptop kijk bij ipconfig /all zie ik dat er bij standaardgateway niets staat. Hoe kom ik nou bij stap 4 van HOWTO (het venster met "connect to 192.168.1.1") Overigens als ik op de laptop via ipconfig / all kijk wat er allemaal staat duizelt het mij. Er staat iets over:
adapter voor draadloos LAN draadloze netwerkverbinding, Ethernet-adapter LAN verbinding, Tunnel-adapter LAN verbinding*, Tunnel-adapter LAN verbinding*2 en Tunnel-adapter LAN verbinding*6. Bij ethernet-adapter LAN verbinding en bij Tunnel-adapter LAN verbinding staat "standaardgateway" maar er staat geen adres (cijfers) achter. Hoe verder??:(

Heb je de router ook gerest naar de fabrieksinstellingen ?
Dit doe je door 8 seconden het resetknopje in te drukken. Neem de 8 seconden ruim.

Dus.

1. Router naar fabrieksinstellingen terugzetten door 8sec reset knopje in te drukken.
2. Laptop uitzetten
3. Router even stroom eraf en er weer op zetten
4. Router en laptop verbinden met elkaar middels UTP kabel. De UTP kabel op een LAN poort aansluiten en niet op de WAN poort.
5 Laptop aanzetten
6. Nu naar 192.168.1.1

draadloos internetten

Beste allen, Bedankt voor alle support. Ik ben er uit. Ik heb met de linksys helpdesk gebeld, en het duurde nog geen 15 minuten. Ik ben door een medewerker door de materie geloodst. Nogmaals thx.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan