Geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zippy1990

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
10
Hallo,

2 dagen geleden heb ik xp op mijn computer geinstalleerd.
ik heb toen de drivers geinstalleerd van een cd van mijn moederbord,hier en daar ook wat drivers van internet geplukt en dan via usb op mijn computer geinstalleerd.
Allemaal prima maar toen kwam het internet.Ik gebruik in 1ste instantie draadloos internet via een usbtje van speedtouch, om precies te zijn Speedtouch 121g Wireless usb adapter.
ik heb toen via internet de drivers gezocht van speedtouch op de speedtouch site dat ging ook allemaal prima.
Toen wou ik verbinding maken, ik had keurig de WPA sleutel in gevoert en drukte op apply changes, tot mijn verbazing geen internet.
heb toen de instellingen verandert van mijn router een linksys WRT54G en de beveiliging er af gehaald.Hij deed het !
Probeerde toen met WEP beveiliging en deed het ook maar we hebben hier ook nog een hoofdcomputer en een laptop en die deden het toen niet meer:confused:.
Ik heb toen 1 dag zonder beveiliging op internet lekker kunnen surfen.
De volgende dag ik start mijn computer op en tot mijn verbazing is internet weg.
op allerei manieren weer proberen te maken maar lukt niet.
Opnieuw die driver weer geinstalleerd geen verandering.
Hij geeft aan Singal strength 80 % en zegt dat ik verbinding heb.
Ik had toevallig nog een UTP lan kabel liggen dus dacht laten we dat eens proberen ik sloot de kabel aan en gaf aan Lan verbinding - verbonden ik dacht Hey Moooi INTERNET !nee te vroeg gejuicht kon niet op internet explorer en msn of iets dergelijks.Ik heb alles al geprobeert.

Heeft iemand alsjeblieft een oplossing want ik weet het niet meer.

Greetz Davy
 
bij het begin beginnen

touwtje uit de muur naar je lan aansluiting van je pc; dus niks er tussen van routers of gedoe.
heb je dan internet...nee:
naar start uitvoeren cmd ipconfig enter
zie je dan een ip adres? en subnet mask 255.255.255.0
 
Kan je dat iets beter uitleggen?

er zit nu een kabel van de computer beneden in de router en dan mijn kabel vanaf boven.
De laptop is gewoon draadloos
 
kabel van router naar boven

kabel van router naar boven gaat die in de lan aansluiting van je laptop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan