Geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandbox18

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Ik heb op mijn stageplek de beschikking over 3 verschillende draadloze netwerken voor internet, echter werkt er geen één. Zodra ik verbinding probeer te maken met een draadloos netwerk gaat de verbinding van PC -> Netwerk goed maar van Netwerk -> Internet lukt het niet. Nu heb ik wel een Username en Password voor het internet, maar mij is niet duidelijk waar ik dat moet invullen voor die netwerken. Het zijn overigens alledrie onbeveiligde netwerken.

Iemand die mij kan helpen?

Zo slim ben ik ook nog wel. Er hangt overigens niet zomaar een a4tje met inloggegevens op het mededelingenbord dus dat wachtwoord en username moet gebruikt worden.

Waarom hangt dat A4'tje er dan :p
Als je verbinding maakt, moet deze als het goed is automatisch om een wachtwoord vragen.

Buiten het feit dat ik een wachtwoord in moet voeren is het andere punt dat ik in eerste instantie niet eens verbinding krijg met het internet, dus is een wachtwoord op een speciale internet pagina niet eens mogelijk.

Dat wachtwoord boeit me niet zo, dat komt wel goed, maar ik zou graag een oplossing willen hebben op het verbindingsprobleem, graag daar dus ook op doorgaan.

Als er op je stageplek met Active Directory wordt gewerkt, is het mogelijk dat je de PC eerst op het netwerk moet laten registreren voordat je het internet op kan.
Dat verklaart mogelijk ook waarom je geen usernaam of passwoord te zien krijgt.

Een andere mogelijkheid is dat je deze user en passwoord in het profiel van je draadloze adapter moet invoeren om verbinding te kunnen maken.

Ik heb zelf wat rondgekeken maar ik kan nergens ook maar iets vinden waar ik dus het username en password moet invoeren.

Graag dus een uitleg over hoe ik die 2 opties die je aangeeft hoe ik ervoor moet zorgen dat dat dus gebeurd.

Als je op je stageplek dit probeert zal het bedrijf waar je werkt ongetwijfeld een automatiserings afdeling of functionaris hebben. Hebt je het die al gevraagd? Het laten opvoeren in Active Directory is een taak voor een afdeling als autorisatiebeheer of netwerk beheer. Overigens is het in veel bedrijven niet toegestaan om een eigen laptop aan het bedrijfsnetwerk te hangen. Is dat bij jouw stage plek niet het geval? Anders zou je een korte stage kunnen hebben :confused:. Ook kan het middels windows group policies alleen toegestaan zijn voor bepaalde (geregistreerde) gebruikers via het bedrijfsnetwerk gebruik te maken van internet. Ook weer een taak van de windows beheerders.

Naar mijn weet kan iedereen gewoon gebruik maken van het netwerk. Zodra ik mijn browser opstart krijg ik gewoon dezelfde pagina te zien als dat wanneer ik zonder verbinding mijn browser opstart.

Hoi,

De vraag is of het netwerk van het bedrijf waar je stage doet, je PC toelaat op het netwerk.
Welke pagina krijg je te zien als je de browser opstart? Waarschijnlijk de intranet pagina.

Ik zou toch maar even informeren hoe je op het internet geraakt via het netwerk. Ik zie niet in waarom je dit niet gewoon vraagt, tenzij je al weet dat je eigenlijk iets wil wat niet mag.
Daarom zijn de bedrijfsnetwerken ook beveiligd.:confused:

Lees dan effe wat ik zeg, ik krijg gewoon een pagina te zien die tevoorschijn komt zodra je geen verbinding met het internet hebt.

En nogmaals, het is een onbeveiligd netwerk. En aangezien ik nu thuis zit, kan ik het moeilijk nu vragen, dus zou een mogelijk oplossing handig zijn.

Hoi,

Sorry, had je uitleg verkeerd begrepen.
Als je wel op het netwerk geraakt, probeer dan eens het volgende :

Open een Commando venster (via start-uitvoeren, typ cmd)
In het commandovenster typ je na de prompt : tracert www.google.com

Kijk wat er gebeurt. Krijg je een melding te zien in de stijl van "host can not be resolved" ??

Ik heb wat lopen spelen in de internetopties, wat er nou voor gezorgd heeft dat ik nu internet heb is mij totaal onduidelijk, maar ik heb dus internet.

En de gebruikersnaam + wachtwoord moest ik op een speciale lokale pagina invullen en klaar was klara.

Vriendelijk bedankt voor het meedenken, sorry dat ik wellicht niet helemaal duidelijk was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan