geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijkje50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Mijn collega heeft sinds vandaag een Netgear router (WNR2000). Hij heeft ook USB dongels erbij. Met zijn laptop krijgen we wel internet via deze dongel maar niet via de Wlan van zijn laptop. Hij geeft dan alleen lokaal (staat een kruis door het lijntje van onbekend netwerk naar internet) aan en bij de dongel lokaal en internet (geeft thuisnetwerk aan ipv onbelend netwerk.

Wat doen we fout?

Heb je wel de benodigde instellingen op de router gedaan?

De handleiding helemaal gevolgd?

Wat ik dan raar vind is dat ik wel via de wifi van mijn telefoon direct verbinding heb. Maar is de router dan zo moeilijk om in te stellen. Want de verkoper zei dat een kind de was kan doen. Is er een nederlandse handleiding te krijgen van deze router?

Het gaat om je collega zei je? Waarschijnlijk heeft hij kabel van UPC en bij UPC die router gekocht, zie http://www.upc.nl/internet/internet_diensten/draadloos_internet/
Daar zit ook zo'n sticky bij en een schijfje met een progje om in te loggen bij UPC en waarschijnlijk ook een nette handleiding. OK maar dat werkt dus wel met die USB-ontvanger maar niet met de interne netwerkkaart van de laptop. Dus??? Dat UPC progje er af gooien en je netwerk opzoeken en instellen met WZC, staat voor Windows Zero Configuration oftewel gewoon met Windows doen. Laat hem alles in die link maar lezen die ik je gaf.

Nee hij heeft Ziggo internet en een netgear router. Met mijn laptop wou het ook lukken.Maar probleem is opgelost. Hebben de wireless netwerk verwijderd uit apparaatbeheer. Herstart en opnieuw geinstaleerd. Toen wou hij wel werken.

Bedankt voor de reactie's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan