Geen verbinding met LAN <HELP!!!>

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hoi,

Ik heb een dringend probleem!! Ik heb sinds vanmorgen geen verbinding met met mijn server. Gisteren nog prima mee gewerkt, vanmorgen niets meer! Ligt niet aan de kabels e.d. Als ik een nieuwe verbinding wil dan krijg ik de melding "kan netwerkpad niet vinden". Alle andere computers hebben nog prima contact met de server. Weet iemand wat het zou kunnen zijn. Nogmaals, niets veranderd, gewoon 's ochtends de computer aangezet.

Groeten,

Sam

De server?
wat is de server?
iets meer info graag

Welke windows/linux of mac versie heeft de server.
Wat is het besturingsysteem van de client.

En helaas laart de topic starter het nu afweten, jammer hoor.

Sorry, was even afwezig. Het probleem is nog niet opgelost. Heb er gisteren een nieuwe netwerkkaart ingezet maar dat hielp niet. De server is Win 2000. Ook een anderd sytsteem op de datapoort gezet, maar die werkt prima. Heb al gescand op spyware en virussen. Volgens computer-winkel (waar ik een nieuwe kaart haalde) kon het ook aan Windows 2000 liggen. Wat denken jullie?

He bekende,

Nee hoor, thuis gaat het goed. Dit probleem doet zich voor op mijn werk (waar geen systeembeheerder is). Zou jij weten waar het aan zou kunnen liggen?

Ben geen systeembeheerder.Mooi dat het thuis goed gaat.

Om iets zinnigs omtrent dit probleem te kunnen zeggen hebben we meer input nodig.

Is er helemaal geen systeembeheerder of is hij/zij gewoon afwezig en ga jij via helpmij de problemen oplossen (hihihi) ?

Nee, er is gewoon geen systeembeheerder. Meeste "problemen" los ik hier op, maar hier snapte ik geen donder van. Zou het zin hebben om Windows 2000 er opnieuw op te gooien?

Windows 2000 er opnieuw opzetten, NEE.
Is het een echte server waar julle mee verbonden zijn.
Welke windows/novell server versie staat er op de server.

Wat je alvast kunt proberen op de computer waar je het netwerkpad niet kunt vinden.
start - uitvoeren hier type je cmd en geeft een enter.
Bekijk welk ip adres je krijgt.
Doe dit ook op een computer die wel normaal werkt en geef de twee ip adressen eens.
Hoeveel computers zijn er op de server aangesloten.

Het is een echte server waar we mee verbonden zijn. Er hangen in totaal 5 computers aan waarvan er dus 4 prima werken.

IP adres "stukke computer": 169.254.134.243
IP adres "goede computer":. 10.0.0.5.

Kun je hier wat mee?

Kijk uit met het afgeven van data.Zeker als het om een bedrijf gaat zijn er altijd wel " geinteresseerden " !

Eerst even voor upsidaisy:
Als het een bedrijfsnetwerk is dan komen er alleen interne ip adressen naar voren als het tenminste echt is aangelegd.

Zoals je nu zelf kunt zien zijn de ip adressen niet bijelkaar in de buurt.
en daar ligt dan waarschijnlijk ook het probleem.
Om je probleem verder te kunnen bekijken zou ik nog wel iets willen weten en jij mag bepalen of je mij dat wilt vertellen.

Hoe zit jullie netwerk in elkaar en dan bedoel ik eigenlijk hoe komen jullie aan de verbinding onderling.
server - switch -client

Wat heb jij gedaan na het plaatsen van de netwerkkaart.
Computer aangezet en verder niks.
Staat de kaart op automatisch ip adres krijgen.

Je kunt het volgende proberen:
start - uitvoeren en nu weer cmd typen en dan een enter.
nu type je ipconfig /renew en geeft een enter let op de spatie tussen g en /

Vertel daarna eens wat je ip adres is geworden, alleen als het nog niet werkt.

Wil/kun jij op de andere vragen nog antwoord geven.
Of lijkt jou dat te riskant?

Ik heb de netwerkkaart geplaats en dat was het. Wat moet er verder nog gebeuren dan? Weet niet precies hoe het netwerk in elkaar steekt. Via een hub? (Of is dat altijd zo)?

Normaal gesproken via een switch- hub is storings gevoelig.
Ga naar je netwerkkaart en kijk of je daar wel hebt staan dat je automatisch een ip adres wilt ontvangen.

Je bedoelt door met mijn rechtermuisknop op 'mijn netwerklocaties' te klikken en dan via de eigenschappen van de internet protocal te kijken. Daar staat al "automatisch een IP adres verkrijgen. Of moet ik ergens anders kijken?

Nee dat klopt.
Jij krijgt dus van de server geen ip adres.
Normaal gesproken kan je dat verversen door ipconfig /release enter en daarna ipconfig /renew en dan een enter.

type maar eens ipconfig /? en dan zie je alle commando's.

wel even naar dat zwarte schermpje gaan.
start-uitvoeren cmd enter

Ik weet niet wat ik zou moeten zien, maar een nieuw IP adres krijg ik in elk geval niet. Of moet ik ergens anders op letten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan