Geen verbinding met Microsoft Exchange is niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik bezig met een project waarbij ik gebruik maak van Windows Server 2008 R2 en Windows 7. Op de Server heb ik nu Microsoft Exchange 2010 geïnstalleerd en op de client machine Outlook 64-bits NL. Nadat ik de Mail hiervan wil instellen op mijn client machine krijg ik de volgende melding: zie afbeelding. 0b596a06b5715e8cea3dbf67ee9bdf11.png

Kan iemand mij helpen met deze oorzaak?

groeten

Informatie waar we niet zoveel mee kunnen:
a. Klopt de DNS wel én kan de client computer zo wel bij de Exchange server komen?
b. Maak eens een nieuw Outlook profiel aan en laat alles checken (gebruikersnaam controleren, test-mails versturen etc.)

Tijs.

De client computer kan verbinding maken door te pingen met de Exchange server en ook andersom. Ik heb via de AD van de DomainController (andere server) twee gebruikers op aangemaakt en ik wil ze zo laten aanmaken via Outlook 2010 NL.

Waarom geeft je geen antwoord op beide vragen?
Ik vraag me (bijv.) af of je je exchange server wel als Client Access server (CAS) hebt ingericht, oftewel of de gebruikers wel hun mailbox kunnen bereiken op jouw Exchange server etc.
Daarom het verhaal over nieuw profiel aanmaken.

En verder doe je in je startposting het net voorkomen dat de Exchange server altijd al goed gewerkt heeft (=bereikbaar was voor gebruikers etc.), maar ik betwijfel of dat wel klopt, en dus dat je HOOPT dat je het goed hebt ingericht hebt staan, nu.

Verder lijkt het me gezond dat je op de Exchange server zelf, in de Exchange Management Console, nakijkt of er ook echt mailboxen zijn, of de daarin aanwezige e-mail adressen kloppen etc.

Tijs.

Is 'Client Access server' een bepaalde Role binnen Windows Server 2008 R2? Ik kan dit helaas nergens vinden of ik hier gebruik van maak.

In de Exchange Server heb ik nog eens goed nagekeken of er ook echt mailboxen te vinden zijn, en dat is ook zo, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Nee, dat is een rol in Exchange 2010!

Tijs.

Nee deze rol in Exchange 2010 is nog niet volledig geconfigureerd. Hoe kan ik dit op de juiste manier doen?

Daarvoor verwijs ik je naar Google en Youtube.
Genoeg handleidingen te vinden.

Tijs.

De rol Client Access server in Exchange 2010 is volledig en juist geconfigureerd. Helaas krijg ik nu nog steeds de melding van de afbeelding in mijn eerste post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan