Geen verbinding met netwerk via router

• Onderwerp starter Onderwerp starter migi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

migi

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Edimax BR-6104KP router. Hierop heb ik 3 pc's aangesloten die alledrie verbinding hebben met het internet. Het probleem is dat ik geen netwerk heb tussen de 3 pc's.
- Op pc A zie ik pc's B en C wel, maar op B en C zie ik alleen zichzelf.
- Pingen tussen de pc's lukt niet.
- Ip van alledrie pc's worden toegewezen door router.
- Bij alledrie is de gateway het IP vd router.
- Op alledrie de pc's draai ik winXP
- Al meerdere keren de Wizard uitgevoerd.
- Bestands en printerdeling is aangevinkt en heb op alle pc's mappen gedeeld.
- Krijg op alledrie de pc's de melding: Niet de juiste machtigingen voor de netwerkbron.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, kan iemand me helpen.. ?:(

Groet, Miguel

Inloggen

Bij alle drie inloggen onder de zelfde naam, met het zelfde wachtwoord.

Eric.

Ze zijn wel allen lid van de zelfde werkgroep ?, hoeft niet maar maakt het makkelijker.

Ik hoef bij het opstarten van me pc's geen wachtwoord in te voeren. Heb op alle pc's namelijk maar 1 gebruiker staan; Administrator. Ja ze zitten allemaal op dezelfde werkgroep.

Miguel

heb je ook al gewoon mappen gedeelt? Ik geloof dat een computer pas te voorschijn komt in netwerkomgeving nadat er mappen of printers gedeeld worden.

en heb je misschien ook firewalls op de computers geinstalleerd zoals bv norton security en dergelijke programma's?

db

Ben Geen XP expert

Bij 2000 is dat niet waar. Daar kun je alleen zonder wachtwoord in administator als je tijdens installatie geen wachtwoord hebt opgegeven.

Ik denk dat XP pro hetzelfde werkt.

Druk bij je inlogscherm op Ctrl+Alt+Del en vul als gebruiker administrator in en kijk of je binnen komt met alleen enter.

Eric.

P.S. tenmiste bij de machines die ik heb geïnstalleerd (XP) is dat zo.

Ik heb op alledrie mappen en bestanden gedeeld ja. Heb op alledrie de pc's McAfee Security draaien. Ik heb ook XP erop staan he, maar probeer t ff.

Heb opnieuw opgestart en ctrl+alt+del ingedrukt en daarna door ge-enterd. Kwam er idd gewoon in.

@ dirtbag

Nee hoor je ziet ze ook als je totaal geen rechten hebt, of dat er niets gedeeld is.

Net als in je eigen PC, verkenner allles laat zien, maar heb je een account dat geen rechten heeft op een bepaalde schijf of map, dan zul je als je die aanklikt zien dat je geen toegang krijgt.

Eric.

ok

Ik ga er van uit dat je als naam ook administrator hebt opgegeven in het bovenste vakje.

Je hoeft er niet opnieuw voor op te starten hoor, via afmelden kom je er ook.
Wat staat er als je afmelden kiest ??

Probeer gewoon eens een netwerkverbinding te maken:

\\Naam PC\Naam share.

Naam pc vindt je bij netwerk identificatie (wel voor elke PC een eigen naam hoor) en de share heet zoals jij hem noemt bij Eigenschappen,delen.

Eric.

Eric ik kan je even niet helemaal volgen:o
Jij zegt dus: Start elke pc opnieuw op, druk bij het opstarten van windows op ctrl+alt+del en druk dan op 'enter' als ik het inlogscherm voor me neus krijg? Voor alle duidelijkheid, normaal krijg ik dat scherm niet he. Waarschijnlijk omdat ik maar enigste gebruiker ben.

Groet Miguel

Let op

In XP kun je door op Ctrl+alt+Del te drukken in het inlogscherm komen. Dat is zo'n shermpje met gebruikers naam en wachtwoord.

Dat zie je normaal inderdaad niet.

Je komt er ook door af te melden. (via start, afsluiten)

Daar kun je dan administrator invullen als je Pro hebt, in home kom je alleen in administrator in veilige modus.

Eric.

Oké,

Ik heb Pro en kwam idd in dat scherm. Ik heb daar idd 'Administrator ingevuld en daarna op 'enter' gedrukt. (normaal log ik in als 'De Groot'). ik heb toen geprobeerd om een verbinding te maken naar een andere pc, zoals je zei: \\Naam PC\Naam share. Maar nog steeds de foutmelding dat ik niet gemachtigd ben.

Miguel

Beide

Je moet op beide PC's als administrator inloggen of beide als "de Groot".

Eric.

Rechten

Kijk je bij eigenschappen, beveiliging dan kun je zien wie wat voor rechten heeft en kun je die "de groot" extra rechten geven als dat nodig is.

Eric.

Hmm, nu kan ik op pc Am niet meer inloggen in de werkgroep. terwijl ik op die pc juist de andere 2 wel kon zien. Aaah!! :confused:

Sorry

Volgens mij kun je niet inloggen bij een werkgroep (je bent er lid van of niet).

Je kunt wel inloggen op een domein, bedoel je dat ??

Eric.

P.S. Geef die administrator eens een wachtwoord, mischien dat hij dat wil? En geef bij installatie altijd een administrtor wachtwoord op, anders heeft iedere gek toegang tot je PC. En disable je Gast account.

Laatst bewerkt:
nee bedoelde werkgroep, sorry. hij zei dat ik niet de juiste machtigingen had. maar dat zei hij eerder nog niet bij die pc.

Bedoel je ??

Dat je als je op Mijn netwerklocaties klikt geen rechten hebt ???

Dat is nieuw voor mij, want zoals ik al zij, je mag altijd alles zien, alleen aankomen niet (als je geen rechten hebt).

Eric.

Nee als ik op: 'Zoeken naar computers in werkgroepen' klik, zegt ie dat ik geen machtigingen heb voor de netwerkbron. Dat zegt ie nu op 2 pc's. Op de andere doet ie wel en zie ik ook idd 3 pc's staan, alleen kan ik niet op ze komen. Op de andere pc's zie ik helemaal geen pc's staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan