Geen verbinding met onbeveiligd draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freestategirl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Ik heb een nogal aparte vraag, dit gaat over de computer van mijn vriend. Kortgeleden heeft hij voor tijdelijk een ander appartement gehuurd en wil, omdat het voor z'n korte tijd is, eigenlijk geen officieel abonnement op een provider nemen. Teveel gedoe met aan- en afsluiten voor zo'n periode eec etc. Er is wel een onbeveiligd draadloos netwerk in de buurt.

Nu komt het aparte: ik heb een beveiligd draadloos netwerk bij mij thuis, en met mijn WPA-sleutel kan hij zonder moeite inloggen en verbinding maken met mijn modem/router en internetten. Als hij het echter probeert bij een ONbeveiligd draadloos netwerk bij zijn moeder, of nu in zijn nieuwe apartement, dan lukt dit niet! Hij krijgt geen verbinding, waar komt dit door? Is er één of andere instelling die veranderd moet worden? Hij gebruikt Windows 7.

Ik zou dit normaliter niet zo snel vragen omdat ik ook geen fan ben van ongevraagd gebruik maken van een onbeveiligd draadloos netwerk in de buurt, maar omdat het maar voor zeer tijdelijk is, een paar weken misschien, en het toch zo'n rare situatie is......

misschien heeft dat onbeveiligde netwerk en MAC-filter aanstaan.. dan laat ie alleen de apparaten tot het netwerk toe die in de lijst staan van de router :D

Bedankt voor je reactie, dat zou zeker een mogelijkheid zijn. Maar ik heb begrepen van van de dame die de kamer verhuurt, dat de vorige bewoner geen provider had, maar wel via een ander(onbeveiligd) draadloos netwerk internette.....zou dat kunnen???

Ik ga morgen mijn eigen laptop meenemen en het ook proberen, wellicht lukt het mij wel, ik heb Windows XP erop staan. Kan het daar nog aan liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan