Geen verbinding met router, wel ontvangen pakketten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Sinds deze week heb ik Windows 7 Ultimate geïnstalleerd op mijn pc. Ik maak draadloos verbinding met een router aan de overkant van de straat (huisbaas woont daar) dus het signaal is al niet zo sterk. Met Windows XP kon ik regelmatig de verbinding 'repareren' en dan werkte het wel weer even. Je kon ook makkelijk zien wanneer de verbinding plat lag: er werden geen pakketten ontvangen.
Nu, in Windows 7, zie ik constant pakketten binnen komen (en verzonden worden) maar toch heb ik vaak geen tot erg slecht internet. Ik heb geen Firewall aanstaan, en het is een Linksys router. Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten?
Overigens krijg ik deze week een Range Expander binnen, ik hoop dat dit wel scheelt.
Alvast bedankt!

even aan je "buurman" vragen of hij even de router wilt resetten door hem een paar minuten uit de stekker te halen... wilt nog weleens helpen...

Ik ken het trucje, maar dan zou ik dat ongeveer elk uur moeten doen. Daar staat hij toch ook niet op te wachten. Zou er echt geen andere oplossing zijn?

Dus als ik het goed begrijp ligt het volledig aan de sterkte van het signaal? Dit leek mij vreemd aangezien ik wel pakketten ontvang... en mijn ervaring (met XP) is dat dat niet gebeurd zodra je verbinding weg valt.
In dat geval kijk ik even wat de Range Expander doet. Bedankt in ieder geval!

tjah het lijkt mij het meest logishe...
kijk ik ben ook geen held hierin.. maar ik weet wel een beetje wat een router doet etc...

overigens kan het ook nog aan de provider liggen...

maar in ieder geval een grotere antenne werkt altijd beter.. de meeste halen de 11 nog geen eens... ik heb er zelf eentje die boven de 24 uitkomt...

of nog leuker een boemerang plaatsen :P

Laatst bewerkt:
Grotere antenne maak je makkelijk zelf, gewoon stuk karton licht buigen en er gladgestreken aluminiumfolie overheen doen. In het midden maak je een gat voor de antenne en voila.

Meen je dat nou serieus? Het lijkt me dat de lengte van de antenne voor optimale werking altijd een veelvoud van de amplitude moet zijn (zal maar niet in natuurkundige details treden).
Heb je een foto of iets dergelijks waarop ik kan zien hoe je het precies doet? En werkt dit alleen bij de verzending bij de router of ook bij de ontvanger (pc)?

http://www.youtube.com/watch?v=pniSdwvr0Oo

Hier gebruiken ze het voor een Xbox 360 antenne maar ik ben er van overtuigd dat het ook werkt voor een normale antenne.

Een andere persoon op de helpmij chat heeft hiermee 30% prestatiewinst meer verkregen.

Laatst bewerkt:
Meen je dat nou serieus? Het lijkt me dat de lengte van de antenne voor optimale werking altijd een veelvoud van de amplitude moet zijn (zal maar niet in natuurkundige details treden).
Heb je een foto of iets dergelijks waarop ik kan zien hoe je het precies doet? En werkt dit alleen bij de verzending bij de router of ook bij de ontvanger (pc)?

beide
overigens zelf maken kan ook alleen lijkt het mij zo omslachtig...

Nou ik ben lekker aan het knutselen geweest, en het scheelt 1 streepje ontvangst. :D Desondanks helaas nog geen verandering in de verbinding: er blijven pakketten binnen komen, maar ik kan weinig tot niets downloaden, en nauwelijks internetpagina's openen.

Ik heb overigens nog eens geprobeerd de router de resetten maar dat haalt weinig uit; na een paar minuten is het alweer zover.

Heeft iemand misschien ervaring met de cantenna? Dit schijnt goed te werken als richtantenne maar ik hoor graag wat persoonlijke ervaring, als die er is :)

Heeft iemand misschien ervaring met de cantenna? Dit schijnt goed te werken als richtantenne maar ik hoor graag wat persoonlijke ervaring, als die er is :)

waarom hang je niet een boemerang buiten op?
ik weet zeker dat je ontvangst dan optimaal word.
moet je alleen wel even wat technish aangelegd zijn want je kan hem niet gelijk erop aansluiten...

...een boemerang? :confused:

google resultaten: http://bit.ly/cgIkfW

en zo ziet ie eruit:
3250019831582.gif

das een antenne van 3/5 meter lang...

is eigenlijk bedoelt voor mc bakkies...
maar als je een beetje technish bent kan je zon ding overal voor gebruiken...

2e hands kosten ze ongeveer 20 tot 40 euro...

Laatst bewerkt:
Dat is een flink apparaat. Wat zijn de voordelen boven een cantenna dan? Aangezien je daarmee gericht signalen verstuurt en ontvangt leek me dat ideaal. Zo'n boemerang lijkt me meer iets om algemene golven te ontvangen (en dus meer ruis wat waarschijnlijk het probleem is bij mij).
Ik ga toch eerst proberen een cantenna te maken, dat kost me maar een paar euro (en heb een goede handleiding gevonden: http://www.saunalahti.fi/~elepal/antenna2.html) en is zo gemaakt. Een boemerang is wel een leuk project natuurlijk :rolleyes:

Dat is een flink apparaat. Wat zijn de voordelen boven een cantenna dan? Aangezien je daarmee gericht signalen verstuurt en ontvangt leek me dat ideaal. Zo'n boemerang lijkt me meer iets om algemene golven te ontvangen (en dus meer ruis wat waarschijnlijk het probleem is bij mij).
Ik ga toch eerst proberen een cantenna te maken, dat kost me maar een paar euro (en heb een goede handleiding gevonden: http://www.saunalahti.fi/~elepal/antenna2.html) en is zo gemaakt. Een boemerang is wel een leuk project natuurlijk :rolleyes:

nou ja, een antenne van een router zend ook door de lucht heen...
het systeem is eigenlijk niet veel anders...
het gaat er meer om wat erop aan gesloten zit zeg maar...
ik bedoel het is gewoon een antenne met een beetje ijzer eraan..

maar met een beetje handigheid.. kan je het ook zelf maken...
ga je even naar gamma (ja dat zeg ik gamma) en haal je daar even wat van die magere ijzeren buisjes van 3 of 5 meter...
maak je aan een stuk hout vast zodat het draad goed kan blijven zitten, of ducktape... werkt ook prima :P
beugels erom heen en tegen de muur ermee...
heb je hem ook...

alleen wil ik wel even aanraden als je dat gaat doen...
het gehele draad of los te gooien of naar buiten te gooien zodra er omweer is...
omweer vind die dingen nogal leuk snap je :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan