geen verbinding met router WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah_boulaid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2004
Ik heb nog een dell laptop(model No PP12L) met WiFi en die is al 100% geinstalleerd en de standaard verbinding is via draadloos en dat loopt echt perfect
ik zie allerlei netwerken van mn buurtgenoten maar hij pakt mn eigen router niet van sitecom wl 114 V2 (broadband router 54 mbps wireless network

En de mensen in m''n buurt hebben al hun netwerken beveiligd dus jah dat schiet ook niet op

Maar ik heb wel verbinding met mn eigen router ik heb 100% contact zeg maar de 54 mbps en ik zie ook dat ip adres en dergelijke is ingevuld omdat ik via internet explorer de router heb geinstalleerd (wizard router).
Ondanks dat er in de wizard bij alle adressen zoals ip en dns etc alleen 000.000.000.0 staat
maar in mn eigenschappen van mn verbinding is wel alles correct maar ik kom het internet niet op

en als ik ga kijken bij draadloze verbindingen (van xp) dan wil die dat niet laten zien want dan staat er iets van wireless configuration zero controll ofso terwijl die al aanstaat en ik heb m gestart!!! maar bij prowireless van INTEL staan wel vele netwerken van buurtgenoten

Kortom voor mij te ingewikkeld om te begrijpen
Kennissen weten geen raad JULLIE misschien wel??
Waar kan het aan liggen ??
Echt alles is welkom

ALVAST BEDANKTT!!!

Kijk na hoe je Sitecom geconfigureerd is, vooral m.b.t. de volgende onderdelen:
- Het SSID (oftewel de naam van het draadloze netwerk)
- Het type encryptie (WEP, WPA, WPA-2)
- De sleutel die bij die encryptievorm is ingesteld

Dat moet nl. precies aansluiten bij wat je in je draadloze configuratie op je pc/laptop instelt.
Kijk in het boekje van je draadloze netwerkkaart danwel het boekje van je pc/laptop hoe je al bovenstaande instellingen erin kunt krijgen.

Om de instellingen van de Sitecom te achterhalen zul je je pc/laptop BEDRAAD moeten aansluiten op de sitecom, en dan kijken bij de sectie Wireless (of Draadloos).

Dat je je eigen draadloze netwerk niet kunt 'zien' kan zijn omdat het SSID niet wordt rondgestuurd. Je zult het dan dus zelf rechtstreeks in de verbindingsinstellingen van je draadloze netwerkkaart moeten gaan instellen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan