Geen verbinding met router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hallo!

Ik wilde vandaag draadloos verbinding maken (na een lange vakantie en nadat mijn laptop daar geformatteerd werd: lees) maar ik krijg geen verbinding met de router! Ik moest het wachtwoord invoeren (maar die ben ik vergeten) en wilde ik dus naar mijn router setup scherm (http://192.168.1.1/) maar ik kom niet op die site! Wel branden alle lampjes van de router gewoon.
Ik denk dat mijn ip-adres is veranderd toen de laptop geformatteerd werd. Als ik ip config intik in opdrachtprompt zie ik ook niets staan bij Standaardgateway? Ik heb een ICIDU 11g router.

Alvast heel erg bedankt voor het helpen!

Router laptop (en modem?) 30 sec uitzetten.
Dan een voor een eerst het eventuele modem laten opstarten, dan de router en daarna de laptop.
Vervolgens wordt er, als het goed is, om het wachtwoord gevraagd, wat je dan kan invoeren.
Zo niet, laat het dan even weten.
Geef dan ook ook provider en eventueel modem even door.

mvg Leo

Als je in de confoguratie van je router wilt komen en je komt er draadloos niet in zoals je zegt, zul je toch echt ff een netwerkkabel moeten aansluiten om een en ander in je router te regelen. Dat moet je eigenlijk altijd als je draadloos bent verbonden en je wilt iets veranderen in de instellingen (dit i.v.m. het opslaan v.d. instellingen)
N.B. Je router heeft een vast,door de fabrikant ingesteld, IP-adres dat niet verandert.

Laatst bewerkt:
Router laptop (en modem?) 30 sec uitzetten.
Dan een voor een eerst het eventuele modem laten opstarten, dan de router en daarna de laptop.
Vervolgens wordt er, als het goed is, om het wachtwoord gevraagd, wat je dan kan invoeren.
Zo niet, laat het dan even weten.
Geef dan ook ook provider en eventueel modem even door.

mvg Leo

Dat heb ik geprobeerd maar het wil nog niet lukken, ik kan nog steeds niet op die configuratiesite.
Ik heb internet van Ziggo, maar daar ligt het niet aan, ik kan wel gewoon op internet maar niet draadloos!

Als je in de confoguratie van je router wilt komen en je komt er draadloos niet in zoals je zegt, zul je toch echt ff een netwerkkabel moeten aansluiten om een en ander in je router te regelen. Dat moet je eigenlijk altijd als je draadloos bent verbonden en je wilt iets veranderen in de instellingen (dit i.v.m. het opslaan v.d. instellingen)
N.B. Je router heeft een vast,door de fabrikant ingesteld, IP-adres dat niet verandert.

De netwerkkabel is nu ook aangesloten, maar kan ook niet zo op de configuratiesite.
De laptop vindt wel mijn router (moet dan het ww invullen die ik dus ben vergeten)

24v2u4p.jpg

Wat is het merk/type van je router of heb je een modem en router ineen van Ziggo?

Dan kun je hier een NL handleiding downloaden van je router.(PDF-formaat welke je kunt opslaan op je buroblad b.v.)
Met aangesloten kabel moet je altijd in je router kunnen komen.standaard gebruikersnaam=admin en wachtwoord=password of je moet deze zelf veranderd hebben,dan nog zijn er manieren om in je router te komen,lees de handleiding maar eens door.

Laatst bewerkt:
Ja die handleiding heb ik al gedownload.
Maar kom dus niet verder met die config. site :confused:

Je moet je wireless uitzetten en gewoon via de kabel naar de router gaan.

Ik heb nu ook verbinding via kabel, maar kan nog steeds niet op de site.

In thread 4 zeg je dat je gewoon op internet kan,als je nu bekabeld aan de router zit kun je dan pingen naar de router en krijg je antwoord terug?
uitvoeren>cmd en typ
ping 192.168.1.1 (let op de spatie achter ping)
enter

Ja ik kan enkel bekakeld op internet.
Ik weet niet wat pingen inhoudt maar dit krijg ik:

2irdj6.jpg

Dat houdt in dat je totaal geen verbinding met je router krijgt,heb je een firewall geïnstalleerd?
Je hebt 4 pakketten verzonden maar er geen terugekregen,dus is er geen communicatie tussen je pc en je router.

Laatst bewerkt:
Heb je geen cd v.d. router met een uitgebreide handleiding? Bij veel routers kun je alles resetten naar de fabrieksinstellingen, dus ook naar het standaard wachtwoord,door de resetknop (aan de achterkant) een x-aantal seconden in te drukken heb je dat al geprobeerd?

De cd ben ik helaas kwijt :confused:
Resetten heb ik nog niet geprobeerd.
Wat ik wel raar vind is dat als ik de kabel in de router steek (dus laptop onbekabeld) dan kan ik wel op internet op mijn mobiel (via de router: wifi) dus ik heb wel gewoon internet maar mijn laptop kan geen verbinding krijgen.
Ik zal eens later op de dag resetten.
Ik heb trouwens proberen te pingen terwijl de laptop onbekabeld was, en toen kreeg ik dit:

smufx0.jpg

Laatst bewerkt:
Resetten wilt niet lukken bij mij?
Ik druk dat knopje in maar er gebeurt niets..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan