Geen verbinding met wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahaha, nou geloof me, op dit forum is echt de nodige kennis en kunde voorhanden hoor, ook wat dat betreft.

Maar goed, dit werkt, succes verder er mee

Dreambox ga ik niet mee aan de gang, die heb ik per ongeluk al een keer 'geformateerd' .....groooote oeps!

stukje theorie:
een repeater is niks meer dan een aantal bestaande componenten bij elkaar.
Namelijk een wifi ontvanger, een router en een wifi Access Point.
De wifi ontvanger is nodig om bestaand signaal op te vangen, omdat het orginele punt vaak een code heeft (wpa2) moet de wfi repeater deze code dus hebben om te kunnne ontvangen. Dit kan vaak via een webinterface ingesteld en gecontroleerd worden.
Dan is er de router nodig zodat het signaal tussen de 2 wifi ontvanger en verzender wordt doorgegeven. sommige zijn simpel en staan in bridge mode en zullen dus gewoon signaal doorsturen. uitgebreide versies gaan zelf ips afgeven en zullen dan zich als 1 gezamelijk apparaat zich aanmelden op de hoofd wifi.
De wifi zender is vaak het makkelijkste en wordt ook vaak wel gezien. Hier zit zelden het probleem.

Sommige irritante repeaters hebben het probleem dat ze niet om te programmeren zijn. deze kun je alleen opnieuw programmeren door fabrieksreset te doen en dan krijg je opnieuw de wizard om de reapeater in te stellen. Betere kastjes kun je gewoon benaderen via een webinterface en aanpassen.

duidelijk is hier het probleem in de ontvangende wifi.

had niet meegekregen dat er ook pagina 2 en 3 waren. normaal kan je niet reageren als je niet op de laatste pagina van de discussie bent (ben ik gewent van andere fora) en miste dus dat het probleem al was opgelost.
Zo wie zo wel even goed om af en toe even de basis door te geven..... :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan