geen verbinding met WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

deejayy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Laptop HP G72 Win7 ,64 bit + SP 1,+ MS Sec Ess
Broadcom 4313 Net-adapter
Modem router Thomson6EED04
Sinds kort kan ik geen verbinding krijgen met Wifi.
Ik krijg dan de melding code 651 en wil hij via WAN Miniport [PPPOE] ,maar geen lijst met draadloze netwerken.
Ook als ik een nieuwe verbinding wil aanmaken kom ik steeds weer bij die miniport die Win aanmaakt blijkbaar.Ook als ik hem deinstalleer komt ie terug bij een herstart.
Kijk ik bij apparaatbeheer dan zie ik naast de Broadcom ook Microsoft Virtual Wifi Miniport adapter staan.
Maar geen lijst van draadloze netwerken dus .
Gebruikt wind7 een verkeerd protocol soms?

RaRa ?????
Bedankt alvast

Laatst bewerkt:
gebruik je soms een appart programma voor je internet
probeer anders even de driver te updaten/verwijderen/herinstalleren

hier de driver die HP beschikbaar stelt.

Als ik het goed zie levert Broadcom/HP er ook (tijdens de installatie) een verbindingen hulpprogramma bij. Zorg ervoor dat je die ook (mee-)installeert. Dan zou je met dat hulpprogramma je draadloze verbindingen kunnen opslaan/beheren.

Tijs.

Laptop HP G72 Win7 ,64 bit + SP 1,+ MS Sec Ess
Broadcom 4313 Net-adapter
Modem router Thomson6EED04
Sinds kort kan ik geen verbinding krijgen met Wifi.
Ik krijg dan de melding code 651 en wil hij via WAN Miniport [PPPOE] ,maar geen lijst met draadloze netwerken.
Ook als ik een nieuwe verbinding wil aanmaken kom ik steeds weer bij die miniport die Win aanmaakt blijkbaar.Ook als ik hem deinstalleer komt ie terug bij een herstart.
Kijk ik bij apparaatbeheer dan zie ik naast de Broadcom ook Microsoft Virtual Wifi Miniport adapter staan.
Maar geen lijst van draadloze netwerken dus .
Gebruikt wind7 een verkeerd protocol soms?

RaRa ?????
Bedankt alvast

Het is opgelost inmiddels.
De reden was dat de regie overgenomen werd door de virtual miniport die geinstalleerd werd toen er een draadloze HP printer met WIFI bijkwam.
Hoe dat nu verder moet weet ik niet maar in ieder geval zie ik nu gewoon de draadloze netwerken .Probleem ontstaat als ik die Wifi printer ga installeren.

Ik zie zo snel geen (duidelijke) relatie met het installeren van een draadloze printer en het 'wegvallen' van draadloze netwerk.
[Ik ga ervan uit dat die draadloze printer helemaal 'stand-alone' werkt, dus niet aan een werkstation/pc hoeft te hangen om hem (op je hele thuisnetwerk) te kunnen gebruiken. Ook ga ik ervan uit dat andere pc's/laptops géén probleem hebben als ze die draadloze printer gebruiken/installeren.]

Geef eens de volledige type-aanduiding van die printer.

Tijs.

Onnodige quote verwijderd, gaarne alleen quoten indien noodzakelijk, dank je wel !!
het is een HP Deskjet 3050 -J 610 series
bedankt alvast

Laatst bewerkt door een moderator:
Simpele variant driver-software: hier
Uitgebreide variant driver-software: hier

Als je de Simpele variant uitpakt met WinRar of 7-zip, dan kun je handmatig een printer toevoegen in het "Apparaten en printers" gedeelte van Windows.
Geef aan dat je een LOKALE printer wilt toevoegen. Kies Nieuwe poort maken, kies "Standard TCP/IP port"
Vul bij de aanmaak van die TCP/IP port het ip-adres van je printer in, en blader (later in het traject) voor de driver naar de map waar je de simpele driver in had uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan