Geen verbinding met X-micro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bussel

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Berichten
13
Omdat ik een draadloze internet verbinding wilde hebben op mijn kamer, heb ik onlangs een Belkin PCI kaartje aangeschaft. Na wat beveiligingsinstellingen te hebben gewijzigd in onze router (door http://192.168.62.1 in te typen), van het merk X-Micro, leek alles goed te werken, zowel mijn draadloze verbinding als die van de 'thuis' computer, die gewoon via een kabel via de router is verbonden. Maar de dag erna was er op beiden pc's geen verbinding mogelijk met het internet. We konden ook de instellingen niet meer veranderen. De router is een aantal keer soft-gereset, maar nog steeds veranderde er niets. Nu hebben we de kabel rechtstreeks in de pc gestopt en doet ie t wel, maar helaas dus niet op de andere 2 pc's. Iemand adviezen?

Oh ja, we hebben
windows xp
Norton firewall
Belkin PCI kaart
X-Micro Router
Chello Classic

P.S. Mijn vader heeft Chello opgebeld, en daar zeiden ze dat er "geen verbinding is tussen het modem en de router".

bvd, Bussel
 
De pc heeft dus kennelijk wel een verbindingsmogelijkheid met het accespoint van UPC (w.s Thomson of Motorola), maar de router niet.
De configuratie van deze verbinding is (bij Chello) gebaseerd op het z.g. MAC-adres van de netwerkkaart van de PC.
Om erachter te komen wat deze code is:
Ga op de pc naar Start > Uitvoeren en typ cmd (enter)
Je komt nu in een DOS-venster.
type hier: ipconfig /all
je vindt hier onder Ethernet lan adapter het z.g. fysieke adres. Het bestaat uit twaalf cijfers en letters, met streepjes ertussen. Schrijf dit ergens op (Letters A t/m F en cijfers 0 t/m 9)
Dit is het MAC-adres. Schrijf dit op.
Ga nu weer naar de setup van de router. Daar kun je het mac-adres van de netwerkkaart 'klonen'. Waar dit zit weet ik niet, want dat is afhankelijk van het merk en type router en de software die daarbij zit.
Daarna start je de boel opnieuw op.
WAP, router en pc's uit. na een minuutje of wat: eerst de WAP, dan de router aan en vervolgens de pc (uiteraard weer op de router ipv de wap is aangesloten!) het zou nu weer moeten werken
 
Ik heb het MAC adres gevonden en opgeschreven, maar ik kan niet in de setup van de router (als je tenminste bedoelt dat ik het ip-adres van de router moet intypen en dan de instellingen kan wijzigen. Want daarvoor moet ik de router aansluiten en dan kan ik weer niet op internet :( )

gr Bussel
 
Ja, je moet natuurlijk beginnen met het correct instellen van je netwerk. Dus je zal toch eerst weer je pc en notebook op de router moeten aansluiten.
Hierna doe je wat ik eerder aangaf.
Tenslotte start je de hele zaak weer opnieuw.
Kan je nu niet verder helpen want ik ga weg.
Maar anderen ongetwijfeld wél.
Vooral iemand met een X-micro router zal je veel verder kunnen helpen.

Succes.
 
Hmmm... of ik snap Valijn niet, of hij mij niet. Het probleem is dat ik mét router niet bij de setup van de router kom (omdat ik geen verbinding heb) en zonder router heb ik wel verbinding, maar dan kom ik uiteraard ook niet bij de setup van de router. Dus ik kan nergens da MAC adres invullen, ook niet als ik mijn netwerk correct instel, want dat werkt nou net niet. Ik heb er ook veel te weinig verstand van, waarschijnlijk doe ik iets heel stoms verkeerd. Iemand anders misschien suggesties?

bvd Bussel
 
Het zijn overigens 2 pc's en niet 1 notebook en 1 pc, ik weet niet of die extra info helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan