geen verbinding na installatie UPC telefonie

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Hallo helpers,

Mijn ouders hebben sinds deze week telefonie via UPC.
Zij krijgen nu geen internet verbinding meer.
Modem belt wel in maar krijgt geen verbinding.
Het is een HSP 56 micromodem, systeem windows 98.
Weet iemand wat je aan de instellingen moet veranderen om het modem verbinding te laten krijgen.
Hij stond eerst op pulse dat heb ik op toon gezet, meer weet ik niet te verzinnen en UPC tot nu toe ook niet.
Help,

Rob:evil:

Dus je wilt nu via de kabel gaan inbellen?

Ja dan wordt het wat lastig met een inbel modem.
Als je nu via de kabel wilt internetten dan zul je ook de hiervoor geschikte apparatuur voor moeten hebben.
Of te wel een internet abo nemen bij UPC voor kabel internet.

Geplaatst door jjw
Ja dan wordt het wat lastig met een inbel modem.
Als je nu via de kabel wilt internetten dan zul je ook de hiervoor geschikte apparatuur voor moeten hebben.
Of te wel een internet abo nemen bij UPC voor kabel internet.

Zij hebben dus telefonie en geen Chello kabel verbinding.
Je moet op zich natuurlijk gewoon kunnen bellen naar iedereen en ook kunnen inbellen bij een internet provider.
Ook UPC heeft een internettelefoon nummer om tegen een bepaald tarief te kunnen inbellen, dat werkte dus ook niet. (ik dacht dat zij misschien andere providers hadden afgeschermd..............je weet maar nooit)
Ik denk echt dat het aan de modem instellingen en/of drivers ligt.

Volgens mij komt dat doordat Priority telefonie (als dat nog steeds zo heet) een andere kiestoon gebruikt (volgens mij een onderbroken kiestoon).
Het modem herkent die niet en belt dus niet in.

Je moet waarschijnlijk even het wachten op de kiestoon uitschakelen. Bij sommige modems kun je dat aanvinken, bij oudere werkt dat met een AT commando.
Ik meen iets van AT X0.

Zoek anders even in de handleiding van het modem naar "blind dialing".

:cool:

Laatst bewerkt:
Ik zou dan toch eerst maar eens kijken of dat inbel nummer nog wel correct is en of UPC dit wel toestaat?

Mischien is het dan zo opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan