geen verbinding na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel9

Meubilair
Lid geworden
4 mrt 2004
Hoi luitjes..
Ik heb op mijn laptop met windows vista een draadloos verbinding zitten via de orange livebox met draadloos kaartje erin en in de pc een fujitsu siemens computers wlan 802.11b kaartje erin.
verbinding is goed maar steeds na opstart moet ik via "verbinding maken" in het menu de verbinding actief maken..is dit een normaal iets??
Ik zou graag direct verbinding willen hebben want niet iedereen hier thuis weet hoe het op deze manier te starten is..of is dit niet mogelijk?

Alvastbedankt.:thumb:

probeer dit eens

in je internet browser

Extra/Internet-Opties/Verbindingen/Nooit een verbinding kiezen

het kan ook zijn dat er nog een (oude) bedraadde verbinding tussen je netwerkverbindingen staat (Configuratiescherm --> Netwerk- en Internet-verbindingen --> Netwerkverbindingen) probeer die eens uit te schakelen.

Bedankt voor je reactie..

eerste optie: deze instelling staat op nooit een verbinding kiezen..

tweede optie: mijn lankaartje stond ingeschakeld dus uitgeschakeld maar dit helpt helaas niet..

Iemand nog een idee of een oplossing?

Laatst bewerkt:
Kijk even hier

Misschien kun je het gebruiken voor je eigen doel.

Kijk anders ook even hier om je pc een vast ip-adress te geven. Automatisch laten toewijzen is mooier, maar zo kan het ook. Vervang wel de interface naam door de naam van je draadloze verbinding, te achterhalen met Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Het huidige ip-adres, netmask en gateway (om in te vullen in het netsh commando) achterhalen met Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Succes,

Tijs.

Hoi
Wanneer ik dit doe: cmd /k netsh interface set interface "Draadloze_netwerkkaart" DISABLED maar dan met mijn interfacenaam dan geef ie in dos schermpje:
er is geen interfacenaam op deze router geregistreerd..
dus wat nu?je geeft veel info dus moet alles rustig doorlezen nog wat erna komt.

Volgende stap om een vast ip te geven zou dat de oplossing zijn?

1189191788.gif

Is de naam nu dan Netwerk1 bij mij?

Laatst bewerkt:
Ik verbaas me over "Draadloze_netwerkkaart" in je commandoregel.

Je plaatje toont dat je interface toch echt "Draadloze netwerkverbinding" heet, dus zonder _ erin en in plaats van "netwerkkaart" "netwerkverbinding".

Je netsh commando zou dan dus moeten zijn:

cmd /k netsh interface set interface "Draadloze netwerkverbinding" DISABLED

Pas het dus aan, en kijk of het dan beter gaat.
En ja, lees eerst alle informatie in die discussiedraad.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
SUPER-bedankt Tijs :thumb:

tijs het is gelukt met het .bat bestandje in opstart te plaatsen,opnieuw opgestart en het werkte direct.link naar opstartmap was anders dan je aangaf maar heb hier vista dus dat klopt.

Fout die ik maakte was het _ teken er in laten staan.
Niet echt belangrijk maar is het ook mogelijk om die 2 dos schermpjes ontzichtbaar te openen?ik heb hier kids en die drukken op alles :)

Laatst bewerkt:
cmd /k [...] is alleen voor testdoeleinden bedoeld. Staat ook in die discussiedraad overigens.

Wat in het batch-bestand zou moeten komen, aangepast aan jouw situatie, is:

@echo off
start /wait netsh interface set interface "Draadloze netwerkverbinding" DISABLED
start /wait netsh interface set interface "Draadloze netwerkverbinding" ENABLED

Dat zou genoeg moeten zijn, en het scherm verdwijnt vanzelf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt tijs.
het is gelukt nu . :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan