geen verbinding netwerk en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellyschel

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2015
Ik heb laatst mijn laptop gereset (opstarten en dan bepaalde knoppen indrukken en dan kun je windows op de een of andere manier resetten). Nu heb ik wel een internetverbinding tussen de pc en het (onbekende) netwerk, maar niet tussen het netwerk en het internet. Wat moet ik nu doen?
1437506644731.jpg

Windows probleemoplosser al geprobeerd? Heeft bij mij vaak geholpen.

Kan ook een DNS probleem zijn. Wat zegt [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all over IPv4 ip-adres, standaardgateway en DNS-server(s)?
Overigens zou de probleemoplosser je een hint moeten geven waar nu het probleem is.

Tijs.

Ipconfig /all geeft:

Autom. Geconf. IPc4-adres: 169.254.109.103(voorkeur)
Standaardgateway: niks
DNS-servers: fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1

Heb alles van probleemoplosse (bij mij netwerkcontrole, weet niet of dat klopt) geprobeerd, niks helpt.

Download op een andere computer en laat 'm los op de probleem-computer: deze fixit

Tijs.

Dan eens de SpeedTouch (wifi) router uitzetten, seconde of 15 wachten, en weer aanzetten.
Zodra die helemaal is opgestart, kijken of je ermee kunt verbinden en het probleem weg is.

Indien ja, dan lijkt het sterk op dat alle beschikbare ip-adressen al waren uitgegeven, bijv. omdat de reeks uit te geven ip-adressen (te) klein is óf te lang worden 'uitgeleend', zodat jouw pc/laptop er geen meer kon krijgen.

Tijs.

Dan is er nog 1 optie die ík ken (is geen oplossing, meer een workaround):
a. Geef ons de informatie van ipconfig van op een computer die wél succesvol internet over de SpeedTouch routermodem.
b. We gaan dan (o.b.v. de informatie van a.) een vast IPv4 ip-adres instellen op jouw probleemcomputer/-laptop. Uiteraard werkt dit niet op een ander netwerk, dus als je je computer/laptop meeneemt naar een ander (thuis-)netwerk dan moet je gaan uitzoeken welk vast ip-adres, standaardgateway etc. je dan dáár moet instellen om het te laten werken.

Tijs.

Het is opgelost. Ik heb norton verwijderd via 'programma's verwijderen en wijzigen'. Nu had ik dit via het verwijderingsprogramma van norton moeten doen. Toen ik het verwijderingprogramma op een andere pc had gedownload en op mijn laptop heb gezet heb ik norton volledig verwijderd. En toen deed het internet her gewoon weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan