Geen verbinding netwerk met smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

RiannaB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2012
Berichten
4
Goedemiddag,

Ik zit met een probleem waar ik echt niet uitkom. Sinds vandaag heb ik de Galaxy S3 en graag zou ik verbinding willen maken met wifi via het draadloos internet in huis. Met mijn laptop kan ik altijd moeiteloos op het netwerk en andere personen met smartphones komen bij ons thuis ook zonder problemen op het internet.

Wij hebben een netwerk waar je zonder wachtwoord op komt. Op mijn telefoon lukt het echter niet om verbinding met het netwerk te krijgen. Wanneer ik de opdracht geef om met het netwerk te verbinden doet hij er een tijdje over om het IP-adres op te halen (dit is wat hij aangeeft) en vervolgens wordt de melding gegeven: "Netwerk uitgeschakeld. Slechte verbinding."
De signaalsterkte wordt aangegeven met 'zeer goed' en het netwerk van de buren (ook zonder wachtwoord) wordt aangegeven als 'goed'. Op het netwerk van de buren kom ik echter wel zonder problemen.

Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen? Heeft het misschien iets met beveiliging op mijn telefoon te maken of kan het iets anders zijn?

Ik hoop graag jullie ideeën hierover te horen!
 
Welkom op het forum, misschien kan je router niet meer apparaten aan, of is het ip adres wat je samsung wil al in gebruik
 
tim687, bedankt voor je reactie. Stel dat één van deze dingen het geval is, wat kan ik hier dan mee doen?
 
Iemand die er meer van weet? Ik heb vandaag de hele dag zelf ook nog zitten zoeken op internet en het blijkt dat het probleem vaker voor komt. Een concrete oplossing kan ik echter nergens vinden. Kan het iets te maken hebben met een filter voor het MAC adres? Dit kwam ik op internet tegen alleen zelf heb ik geen idee wat het is en hoe je kunt checken of je router daar een blokkade tegen heeft...
 
Het is ondertussen opgelost, met meedenken van iemand anders! Het MAC-adres moest toegevoegd worden aan de lijst met uitzonderingen van de modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan