Geen verbinding op andere pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik heb een pc van een vriend geformatteerd en opnieuw geinstalleerd (Windows XP). Nu wil ik even met mijn eigen internetverbinding (Chello Extreme) verbinding maken met het Internet voor updates e.d.. Ik heb deze pc al eerder opnieuw geinstalleerd en toen ik daarna de kabel erin deed ging Messenger gelijk aanmelden en had ik gewoon Internet. Nu lukt dit dus niet. Zover ik weet staat alles bij internetopties en qua ip adres etc. hetzelfde als op mijn eigen pc. Weet iemand hoe ik nu Internet krijg op die andere pc?

Alvast Bedankt!

p.s. de netwerkadapter werkt goed en ik zie wel een goede signaalsterkte als de kabel er in zit.

Laatst bewerkt:
Als er een externe firewall op zit....
Kijk of de firewall van Windows uit staat via start/uitvoeren/services.msc
Stoppen en uitschakelen.

Heeft de andere firewall het netwerk gezien? Kijk eens in het log of er geblokt wordt. Ook al zet je de firewall uit (niet doen), vaak gaat de beveiliging door.
Controleer ook het log van de andere pc. Voor het zelfde geld blokt die de zaak. Ook daar dus kijken of het netwerk geaccepteerd is.

Controleer deze services ook nog maar even op de vorige manier.
Application Layer Gateway/Gestart/Automatisch
Computer Browser/----------automatisch
DHCP Client/gestart/automatisch
Network connections/gestart/handmatig
Network Location Awarenes/gestart/handmatig
Server gestart/automatisch
Verbindingsbeheer voor Ras/gestart/handmatig

En kijk of je bij eigenschappen van je netwerkverbinding die 4 ziet staan. TCP/Ip - Client - Delen van printers - Qos

Dit soort dingen zit altijd in iets kleins.
Eens bleek het een router te zijn die niet aan stond :D Kun je lang zoeken.

Ik denk dat jij denkt dat ik de pc via het netwerk verbinding wil laten maken maar ik plug de kabel die uit mijn modem komt rechtstreeks in die pc..........

Oh slecht gelezen.
Pc van kennis staat bij jou.
Je hebt kabelverbinding.
Werkt dat ook nog met een inbelschermpje? Ik heb het zo gehad maar dat is 5 jaar geleden.
Is invullen van IE/verbinding wel voldoende?
Weet je zeker dat die verbinding niet is?
Kijk eens bij de verbinding. Er is een hokje dat je aan moet vinken om het icoon van de verbinding in je sys.tray te krijgen.

Laatst bewerkt:
Bij dat icoontje staat het volgende:

LAN-verbinding Snelheid 100,0 Mbps
Status: verbonden
Ondersteuning: Adrestype: Automatisch persoonlijk adres

Hm, je hebt dus verbinding en je hebt het niet.
Controleer eens in de configuratie van de firewall. Staat er toestemming voor IE?
Moest je voor de kabel nog software op je pc installeren?

Het lijkt wel iets van DNS
Maar dat lijkt me vreemd na een schone installatie.

Laatst bewerkt:
Ik heb de firewall (tijdelijk) uitgezet en ik hoefde geen software te installeren.........

Maak eens een mail account aan met Outlook Express. Kun je zo weer verwijderen.
Eigenlijk ben ik benieuwd of dat wel lukt.
Ik heb wel een fix voor LSP maar het is eigenlijk onmogelijk dat je die nodig hebt na een schone installatie.
Download het hier
Kwaad kan het in ieder geval niet.

Ik heb hun hotmail account ingesteld maar kan geen mappen downloaden en dus ook geen e-mail ontvangen. Heb het programma gedownload en ga het nu uitproberen.

Weet je zeker dat je de gegevens voor het inloggen bij de kabelexploitant goed hebt?

Bij je verbinding in Internet Explorer en de aanmaak van je verbinding.
Als het een lan is zal het toch over netwerkverbindingen lopen.

Jessy27 zei:
Ik denk dat jij denkt dat ik de pc via het netwerk verbinding wil laten maken maar ik plug de kabel die uit mijn modem komt rechtstreeks in die pc..........

En hier zit dus ook het probleem:
De connectie tussen het kabelmodem van Chello en de pc wordt geidentificeerd en in het kabelmodem vastgelegd aan de hand van het z.g. MAC-adres van de netwerkkaart van de oospronkelijke pc.
Daardoor is het niet mogelijk, rechtstreeks een ándere pc (met dus ook een ander mac-adres) op het kabelmodem aan te sluiten.
Alleen als je een router tussen het kabelmodem en de pc plaatst en het mac-adres van de oorspronkelijke pc 'kloont' in de setup van de router krijg je weer toeginag tot het kabelmodem en dus tot internet.

Ik kan me niet voorstellen dat dat de enige oplossing is........ En als dit nu mijn nieuwe pc zou zijn geweest? Dan moet ik daarop toch verbinding krijgen met het Internet?

Inderdaad!
Maar om een nieuwe pc (dus met een andere netwerkkaart), als eenling (dus zonder netwerk) opnieuw op het kabelmodem aan te sluiten moet je dan ook contact opnemen met Chello om je kabelmodem van hun kan uit te 'resetten'.
Je kunt het geloven of niet .....
Ik kan overigens het nummer van Chello wel dromen ..... 0900-1580 ('s maandagsochtends zéér moeilijk bereikbaar!)

Overigens kan je wél de netwerkkaart (indien mogelijk) van jou pc tijdelijk in die van 'vriend' zetten. Dan heb je wél weer een internetverbinding.

Laatst bewerkt:
Oooh, zit het zo! Vandaar. Dan snap ik alleen niet waarom het vorige keer wel ging maarja. Ik denk dat ik dan ergens een netwerkkabel vandaan moet halen en hem aan mijn netwerk ga hangen. Stel dat dit lukt, kan ik die instellingen daarna verwijderen en zoja hoe doe ik dat? (zodat ze straks bij hun eigen thuis wel weer gewoon internet (via de kabel) hebben))

Je kunt, tijdelijk je connectie met de kabelmodem wel leggen:

Als je het mac adres van de kaart wilt vrijgeven, moet je het volgenede doen.

1... Sluit de pc waar je wel internetmogelijkheid op hebt (jou pc) aan aan het modem.
2... Start -> Uitvoeren -> "ipconfig /release *verb*" intypen zonder de ", gevolgd door OK
3... Sluit nu de pc waarmee je verbinding wilt maken, aan op het modem.
4... Start -> Uitvoeren -> "ipconfig /renew" intypen zonder de ", gevolgd door OK

Nu wordt het nieuwe mac adres geregistreerd, en werkt het op de nieuwe pc.

Om jou pc opnieuw aan te sluiten werk je natuurlijk weer in omgekeerde volgorde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan