Geen verbinding op draadloos netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cyroq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo iedereen,

Ik hoop dat deze vraag opgelost kan worden, want ik kan niet zomaar bij de router: deze is van mijn huisbaas en die woont aan de overkant van de straat.
Het probleem is dat het internet (WPA) erg wispelturig is. Het ene moment download ik met 500kb/s en dan weer met 1kb/s. Soms zijn torrents erg snel, maar is het internet nog trager dan dial-up, of juist andersom. Het probleem wat ik nu heb kan aan de router liggen, maar ook aan windows (denk ik).

Normaal gesproken zoek ik draadloze netwerken, en als ik deze vind dubbelklik ik erop om verbinding te maken. Onder in de taakbalk verandert het icoontje van een pc met rood kruis in een pc met een geel bolletje dat heen en weer gaat (voor de meesten wel bekend denk ik). Als ik nu verbinding probeer te maken zie ik in een flits dat bolletje en meteen weer een rood kruis, alsof mijn toegang direct geweigerd wordt. Ook als ik via LevelOne Utility (software van mijn wireless card) verbinding maak ben ik direct disconnected.

Mijn vraag dus, heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Het is spontaan gebeurd terwijl ik niets speciaals deed en ik krijg het niet meer aan de praat. Áls ik het aan de praat krijg ontvang ik wel paketten, maar kan ik internet niet op.

Alvast bedankt!

Als ik het zo lees is er toch wat mis met de verbinding en niet zo zeer Windows.
Je kan even kijken of bij de TCP/IP instellingen alles op automatisch toewijzen staat wat betreft de IP en DNS instellingen.

Daar staat het op. Ik heb het net getest op een laptop, en die reageert precies hetzelfde. Een andere pc daarentegen niet. Inmiddels kan ik ook in de router komen, maar voor zover ik er verstand van heb zie ik geen rare dingen (Linksys btw). Heb zelfs de firewall even uitgeschakelt, maar geen succes.

Laatst bewerkt:
Dus met één PC kan je er wel draadloos opkomen?
Lijkt er een beetje op of de rest geblockt is op deze manier. Ik weet niet in hoeverre jij dit voor mogelijk houd maar je kan kijken of er MAC adressen gefilterd zijn.

Ik heb het getest, maar er staan geen filters aan. Ik zit nu wonderbaarlijk genoeg weer ineens op draadloos internet op mijn eigen pc, en het werkt redelijk. Echter, als ik msn wil aanmelden krijg ik de melding "Gateway offline". Browsen gaat ook nog niet erg snel.
Het lijkt wel alsof de router een eigen leven leidt, zonder dat er instellingen veranderen kan het internet van snel en stabiel naar langzaam en onstabiel/geen verbinding gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan