geen verbinding router

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanWillemJansen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
hallo,

ik heb een vraag.

ik heb een router waarmee ik verbinding heb. kan gewoon op internet en doet het allemaal zoals het moet. nou heb ik een kabel gelegd naar een andere ruimte een stuk verder op. daar heb ik een draadloos routertje aan gezet en wil vanaf daar ook weer draadloos internet hebben. het is niet alleen voor mij maar voor alle mensen die hier binnenkomen dat ze een wachtwoord krijgen en dan op mijn internet kunnen.
het volgende lukt niet:

als ik ga zoeken naar draadloos internet dat vindt hij hem gewoon wil ik verbinding maken dan geeft hij na een lange tijd aan dat er beperkte of geen verbinding is met dat draadloos internet. hij heeft het een poosje geleden wel gedaan maar nu helemaal niet meer. waar kan dat aan liggen? misschien een stroomstoring dat de router van slag is? ( komt regelmatig voor hier )

ik hoop dat iemand mij kan helpen want het is nogal dringend.

Vriendelijke groet,

JanWillem Jansen

Hoi,

Waarschijnlijk ligt de oorzaak in de manier waarop je je netwerk hebt opgebouwd. Je kan namelijk geen twee routers in een thuisnetwerk plaatsen. De oplossing is om je tweede router als een Access Point te configureren zodat alle PC's een Ip-adres in hetzelfde subnet krijgen.

De kabel die van de eerste router naar de tweede loopt, steek je niet in de WLAN poort van de tweede router maar in één van de LAN poorten. Je sluit even een PC rechtstreeks op de tweede router aan en je logt in op de router. Als dit niet lukt, de router terug naar de fabrieksinstellingen zetten.
Vervolgens de tweede router als volgt configureren :

- De DHCP server in de router afzetten.
- De router een vast IP-adres geven dat in de range van de eerste router ligt.

vb. Eerste router deelt adressen uit in de range 192.168.1.100 tot 150 dan je tweede router bvb 192.168.1.99 of 192.168.1.151 als vast IPadres geven.
Alle PC's die via de tweede router verbinden, krijgen nu hun IP adres van de eerste router.

Zo zou het moeten werken.

hallo,

het is geen thuis situatie.
het is de netwerk op mijn werk.
ik heb nu alle kabels na gekeken en door nieuwe vervangen maar werkt niks.
hij zegt steeds netwerkadres niet kan vinden maar nu geeft hij ook aan dat er geen IP adres kan vinden.
ook begint er nu een lampje te knipperen van WLAN op de eerste router.
tussen router 1 en router 2 zit ook een rapeater misschien wel makelijk om te weten.
tussen de 2 routers zit wel ongeveer 50 meter kabel maar normaals hij heeft het gedaan.
hoor graag van jullie!

Vriendelijke groet,

JanWillem

Laatst bewerkt:
Hoi,

het is geen thuis situatie.
het is de netwerk op mijn werk
.
Maakt niet uit, een netwerk is een netwerk.

hij zegt steeds netwerkadres niet kan vinden maar nu geeft hij ook aan dat er geen IP adres kan vinden
.
Een netwerkadres of een ipadres is hetzelfde. Het betekent dat je PC een IPadres vraagt aan de router die als DHCP server werkt. De router geeft echter geen antwoord zodat de PC geen netwerkadres kan instellen.
Je zou dit kunnen omzeilen door je PC een vast ipadres te geven, maar dit is in tegenstelling met wat je in de eerste post hebt gezegd :
het is niet alleen voor mij maar voor alle mensen die hier binnenkomen dat ze een wachtwoord krijgen en dan op mijn internet kunnen.
Deze werkwijze vereist eigenlijk een dynamisch ipadres via DHCP.

ook begint er nu een lampje te knipperen van WLAN op de eerste router.
Dus je eerste router is ook een draadloze router.

Ik raad je aan om de instellingen even te checken. Probeer eens om de SSID van beide routers anders te noemen. Dan kan je zien via welke router je exact verbinding probeert te maken. Als ik je hele verhaal zo lees, lijkt er mij toch een probleem met de configuratie van de tweede router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan